Muszkieterowie w Polsce

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 300 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Grupa Muszkieterów zakończyła 2019 roku wysokimi obrotami na poziomie 7,74 mld złotych. Oznacza to wzrost o prawie 270 mln złotych rok do roku, czyli o 3,6 proc.

Wypracowane wyniki są efektem wytężonej pracy polskich, niezależnych przedsiębiorców prowadzących sklepy pod szyldami Intermarché i Bricomarché. Wzrost obrotów jest również potwierdzeniem skuteczności konsekwentnie przeprowadzanej od dwóch lat transformacji, związanej z dynamiką rynku handlowego i oczekiwaniami klientów.

Uwzględniając ogromny potencjał polskiego rynku, Grupa dynamicznie się rozwija i planuje kolejne otwarcia. Wykorzystując wieloletnie doświadczenie oraz wiedzę na temat lokalnych rynków, Grupa Muszkieterów realizuje strategię rozwoju firmy tak, aby maksymalnie zaspokoić zróżnicowane potrzeby i oczekiwania klientów, poszukujących wysokiej jakości produktów w atrakcyjnych cenach.

Grupa Muszkieterów inwestuje w Polsce od ponad 20 lat

Jednym z istotnych działań, wpływających na wzmocnienie pozycji Grupy Muszkieterów na rynku, było dokapitalizowanie obu sieci – Intermarché i Bricomarché – w 2019 roku. Kapitał zakładowy sieci supermarketów spożywczych zwiększył się z 83 do 91 milionów złotych. Natomiast kapitał sieci supermarketów typu „dom i ogród” został podniesiony ze 110 do 138 milionów złotych. Zwiększenie kapitału zakładowego obu sieci to również podniesienie wiarygodności Grupy wśród kontrahentów oraz zdolności kredytowej spółek, a także potwierdzenie, że Grupa wiąże swoją przyszłość z Polską.

Jako Grupa Muszkieterów chcemy dalej rozwijać obie nasze sieci na polskim rynku. Potwierdzeniem tego są zarówno zrealizowane, jak i planowane inwestycje. Co szczególnie warte podkreślenia, w ciągu ponad 20 lat naszej obecności w Polsce, zainwestowaliśmy około 2 miliardy złotych w zakup gruntów, a także budowę nowych placówek handlowych. Konsekwentnie będziemy realizować wypracowaną strategię, która mimo wyzwań z jakimi mierzy się cała branża, przyniosła oczekiwany efekt w postaci wzrostu obrotów Grupy Muszkieterówmówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.