Jean-Pierre Le Roch jednoczy wokół siebie 92 niezależnych handlowców i razem odłączają się od grupy Leclerc, otwierając centra dystrybucyjne EX Offices de distribution.
Centra dystrybucyjne EX przechodzą rebranding, przekształcając się w Intermarché. Powstaje Grupa Muszkieterów, której znakiem firmowym staje się symbol walki o korzystne ceny.
Grupa Muszkieterów otwiera pierwszy zakład produkcji żywności – La Société Alimentaire de Guidel (SAG).
Muszkieterowie otwierają w Châteaudun we Francji pierwszy sklep typu „dom i ogród”, sygnowany znakiem Bricomarché.
Muszkieterowie wprowadzają jednolite stawki dla artykułów spożywczych na wagę, stając się tym samym kreatorami cen dla w/w produktów w całej Francji.
Muszkieterowie wchodzą na rynek HORECA, otwierając sieć Restaumarché.
Grupa Muszkieterów uruchamia specjalistyczną sieć obsługi dedykowaną kierowcom – Stationmarché.
Intermarché wprowadza katalog l’Argus de la distribution, w którym klienci mogą skonfrontować ceny blisko 2000 produktów, oferowanych przez różne sklepy spożywcze. L`Argus był prawdopodobnie pierwszą na świecie porównywarką cen!
Grupa Muszkieterów wkracza na arenę międzynarodową, otwierając pierwszy sklep Intermarché w Hiszpanii.
W celu pobudzenia handlu w małych miejscowościach oraz na obszarach wiejskich, Grupa Muszkieterów tworzy punkty dystrybucyjne Relais des Mousquetaires.
W odpowiedzi na nowe trendy konsumpcyjne, Muszkieterowie uruchamiają pierwszy dyskont towarowy pod nazwą Comptoir des Marchandises (CDM), oferujący produkty w bardzo niskich cenach.
Intermarché otwiera pierwsze sklepy w Portugalii i Belgii.
Muszkieterowie kupują okręt rybacki Kerguelen Trémarec, dzięki któremu stają się pierwszym armatorem rybołówstwa świeżego we Francji.
Grupa Muszkieterów wchodzi na rynek polski. W Poznaniu powstaje centrum logistyczno-zakupowe.
Grupa Muszkieterów umacnia swój potencjał zakupowy, zawierając alianse handlowe – pierwszy z Rona z Kanady, drugi ze SPAR AG z Niemiec.
W Zielonej Górze uruchomiony zostaje pierwszy w Polsce supermarket Intermarché.
Muszkieterowie zawierają alians z liderem dystrybucji przemysłowej w Niemczech Grupą Zeus i tworzą centralę zakupową artykułów przemysłowych A.R.E.N.A. Taka strategia pozwala zwiększyć siłę nabywczą oraz umocnić pozycję w obliczu rosnącej koncentracji międzynarodowych grup producentów.
W Żarach uruchomiony zostaje pierwszy w Polsce supermarket Bricomarché.
Marka CDM zmienia się w sieć dyskontów Netto.
Grupa Muszkieterów wraz z hiszpańskim liderem dystrybucji Eroski tworzy porozumienie handlowe pod nazwą Alidis.
W Polsce uruchomiona zostaje pierwsza stacja benzynowej przy supermarkecie Intermarché.
Do użytku oddany zostaje magazyn zaopatrzeniowy o powierzchni 10 000 m2 z przeznaczeniem na artykuły dla Bricomarché.
W każdym punkcie sprzedaży należącym do Grupy, uruchomiony zostaje radiowęzeł, aby na bieżąco informować klientów o nowościach i atrakcjach cenowych.
Powstaje Fundacja Muszkieterów.
Muszkieterowie otwierają w Polsce swój setny sklep.
Centra obsługi kierowców Stationmarché zmieniają nazwę na Roady.
W Polsce do grona Muszkieterów przystępuje setny franczyzobiorca.
Do porozumienia handlowego Alidis dołącza niemiecki dystrybutor Edeka.
Otwarcie pierwszego w Polsce Centrum Muszkieterów, czyli rozbudowanego kompleksu handlowego, obejmującego sklepy: Intermarché, Bricomarché oraz galerię butików.
Muszkieterowie świętują 10. urodziny działalności na polskim rynku.
Inauguracja czterech ogólnopolskich programów z dziedziny Społecznej Odpowiedzialności Biznesu:
Muszkieterowie „odświeżają” i unowocześniają logotyp, jednakże symbolika pozostaje bez zmian: walka o ceny.
Sklepy Intermarché i Bricomarché wprowadzają we wszystkich swoich placówkach nowy system identyfikcji wizualnej.
Intermarché zdobywa w Polsce Laur Klienta w kategorii Odkrycie Roku.
Otwarty zostaje dwusetny sklep Muszkieterów oraz trzecia baza logistyczna.
Intermarché wprowadza cztery formaty sklepowe dostosowane do każdej strefy konsumpcji:
Grupa Muszkieterów otwiera sieć restauracyjną Poivre Rouge (rebranding Restaumarché).
W Polsce Intermarché zostaje nagrodzone Godłem Jakości Obsługi.
Rusza program pt.: „Dostawca Godny Polecenia”, którego celem jest promocja marek własnych.
Brico Cash wchodzi na rynek sklepów DIY, jako uzupełnienie Bricomarché. Sieć oferuje majsterkowiczom amatorom oraz profesjonalistom wszystkie produkty niezbędne do remontu i budowy
w dyskontowych cenach.
Intermarché zostaje wybrana Siecią Detaliczną Roku.
Bricomarché inauguruje nową generację sklepów z większą ofertą produktów, lepiej dostosowaną
do potrzeb lokalnych klientów. Charakterystycznym elementem nowego formatu sklepów Bricomarché jest podział „na światy” oraz czytelne oznakowanie na terenie placówek handlowych.
Intermarché zostaje ogłoszony mianem Superbrand w kategorii „Sieci handlowe i usługowe w Polsce”.
Intermarché otrzymuje tytuł „Retailer of the Year” oraz zostaje ogłoszony liderem na rynku przymarketowych stacji paliw.
Bricomarché otrzymujemy Certyfikat Wiarygodności Biznesowej.
Intermarché zostaje doceniony przez kapitułę konkursu „Retailer of the Year” w kategoriach „Sieć Handlowa Roku” oraz „Supermarket”.
Sieć Bricomarché zostaje uhonorowana tytułem „Dystrybutor Roku” w kategoriach „Szeroka oferta” oraz „Najlepszy doradca”.
Uruchomienie nowego Centrum Logistycznego oraz nowej siedziby Grupy Muszkieterów w Swadzimiu.
Sieć supermarketów Intermarché otworzyła 25 kwietnia 2016 roku kolejną stację paliw. 60 już obiekt tej sieci uruchomiono w Bukownie (woj. małopolskie).
Grupa Muszkieterów i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu inwestują w rozwój kadr dla sektora handlowego
Z myślą o środowisku naturalnym i miłośnikach rowerów, sieć supermarketów Intermarché wprowadziła innowacyjną usługę – wózki Koursavélo (od francuskiego „courses à vélo” – „po zakupy na rowerze”).
Grupa Muszkieterów otwiera pierwszy w Polsce SHOP LAB, który umożliwia studentom realizację prac badawczo-rozwojowych, dotyczących zachowań konsumentów w przestrzeni wewnątrzsklepowej.
10. edycja największej kampanii na rzecz honorowego krwiodawstwa w Polsce „Zbieramy krew dla Polski”, organizowana wspólnie przez Grupę Muszkieterów i Polski Czerwony Krzyż.
Bricomarché uruchomiło w Śremie pierwszy, regionalny skład budowlany. Sieć w ten sposób zwiększa udział materiałów budowlanych w sprzedaży i zapewnia firmom oraz klientom indywidualnym kompleksową obsługę inwestycji od początku budowy do jej zakończenia.
W Gdańskiej Szkole Floretu, odbyło się uroczyste przekazanie biletów dzieciom, które udadzą się na letni wypoczynek w ramach akcji „Wakacje z Muszkieterami”. Uroczystego wręczenia dokonali wybitna polska florecistka i medalistka olimpijska – Sylwia Gruchała oraz Prezes Fundacji Muszkieterów – Marek Feruga.
Bricomarché z sukcesem realizuje swoją strategię, umacniając pozycję rynkową nie tylko w małych miejscowościach, lecz także w dużych miastach. Nowy market sieci we Wrocławiu przy ul. Królewieckiej 72 jest 150. punktem Bricomarché w Polsce.
Stacje ładowania samochodów elektrycznych przy sklepach spożywczych Intermarché w Ostródzie, Grajewie oraz Knurowie. W ten sposób Grupa Muszkieterów, działa na rzecz rozwoju transportu elektrycznego, który w dłuższej perspektywie może wpłynąć na poprawę jakości powietrza.
XI już edycja akcji „Muszkieterowie dla Polek”, inicjatywy zwiększającej świadomość kobiet w naszym kraju na temat tego, jak ważna jest profilaktyka w przypadku raka piersi.
„Świeżo, tanio, z optymizmem” to hasło zaprezentowanej na początku marca kampanii reklamowej sieci Intermarché, zapowiadające całkowicie nową platformę marki w Polsce.
Od lutego klienci 5 supermarketów budowlanych Bricomarché mogą korzystać z innowacyjnej opcji dostawy, jaką są Bricomaty. Unikatowe i oryginalne rozwiązanie, które pozwala na zamówienie produktów przez Internet i odebranie ich w specjalnie wyznaczonych do tego boksach.
Obserwując preferencje klientów oraz konsekwentnie realizując nową strategię sieć sklepów Intermarché wzbogaciła swoją ofertę handlową o nową markę własną.
Polscy Muszkieterowie nie pozostali obojętni na historię polskiej szablistki – Angeliki Wątor, która wystawiła na licytację swój złoty medal, by umożliwić sobie start w Pucharze Świata. Sprawnie zorganizowana zbiórka pozwoliła szablistce zachować olimpijski medal i zapewniła fundusze niezbędne do startu w kolejnych zawodach.
Nowatorski koncept „Power” – zmieniony układ sklepu, poszerzona gama produktów świeżych, bio, fit i dań gotowych, dłuższe taśmy kasowe oraz odświeżona szata graficzna wnętrza i elewacji.
TRZY NOWE FORMY WSPÓŁPRACY
Intermarché Drive jest dostępne w blisko 50 lokalizacjach, dzięki czemu z rozwiązania mogą korzystać klienci prawie co czwartego sklepu sieci w całej Polsce.
Wraz z nową misją marki zmienił się także claim – „Z pasją do domu i ogrodu”. Poszerzyło się również grono ambasadorów marki.
Grupa Muszkieterów przygotowała dla Intermarché kolejną odsłonę kampanii z udziałem Optymistki. Irka Marsze, której imię i nazwisko nawiązują do nazwy sieci, inspiruje oraz zachęca klientów do prowadzenia zdrowszego trybu życia przy niewielkich wydatkach na zakupy.
Dla pracowników centrali sieci Intermarché oraz Bricomarché z co najmniej trzyletnim stażem pracy Grupa Muszkieterów przygotowała atrakcyjny model ścieżki rozwoju zawodowego. Umożliwia ona uruchomienie własnego biznesu w ramach sprawdzonego modelu franczyzowego w branży spożywczej oraz kategorii „dom i ogród” w Polsce.
Nowy magazyn logistyczny zlokalizowany w Panattoni Park Sosnowiec I będzie obsługiwać supermarkety Bricomarché działające na południu Polski. Inwestycja ma na celu wsparcie dalszej ekspansji sieci Bricomarché, optymalizację łańcucha dostaw oraz rozwój kanału e-commerce.
Do szeregu podjętych już działań – 1 mln złotych przekazany PAH przez Bricomarché oraz produkty o wartości blisko 200 tys. przekazane przez Intermarché, dołącza wsparcie z siedziby firmy we Francji. Sieć Intermarché przekazała do Polski tysiące produktów – na transport składa się łącznie 17 TIR-ów z artykułami higienicznymi i spożywczymi o wartości ponad 4 mln złotych.
Grupa prowadzi prace nad wymianą systemu kasowego we wszystkich supermarketach na najnowocześniejszy na polskim rynku, umożliwiający lepsze spełnianie potrzeb klientów oraz samych sklepów.