Muszkieterowie w Europie

Grupa jest największym zrzeszeniem przedsiębiorców w Europie i liczy 3 045 Muszkieterów rozwijających działalność na terenie Francji, Belgii, Portugalii i Polski. Spektrum działalności Grupy obejmuje wiele sektorów gospodarki, w tym produkcję, logistykę i handel.

W 2019 roku, szyldy należące do Grupy Muszkieterowie (Intermarché, Netto, Bricomarché, Bricorama, Brico Cash; Roady, Rapid Pare-Brise, American Car Wash oraz Izyscoot) odnotowały wzrost obrotów o +2,2% nie uwzględniając stacji paliw (+2,1% wraz ze stacjami). Obroty wszystkich krajów wyniosły 41,202 miliarda euro (ze stacjami paliw). Przychody pionu rolno-spożywczego na poziomie 4,129 miliarda euro, zwiększyły obrót całkowity Grupy Muszkieterowie, który wyniósł w 2019 roku 45,331 miliarda euro.

Kolejny raz, posiadając 3 956 punktów sprzedaży, Grupa Muszkieterowie dowodzi znaczenia niezależnego handlu, który potrafi odpowiedzieć na oczekiwania konsumentów, pozostając jak najbliżej specyfiki każdego z obszarów. A to dzięki zaangażowaniu swoich 3 045 przedsiębiorców i ich 150 000 pracowników.

„W 2019 roku, ponownie zanotowaliśmy wzrost obrotów naszych szyldów i dokonaliśmy postępu w zakresie wzmacniania naszych sieci. Doskonałym tego przykładem jest przyłączenie sklepów Bricoramy do pionu Dom i Ogród. Kontynuujemy również przeprowadzanie głębokich transformacji, koniecznych ze względu na zmiany w handlu i w sposobie konsumpcji, czego przejawem jest metamorfoza naszego pionu Usług Motoryzacyjnych. Działając zgodnie z naszym modelem „Producent & Handlowiec”, opowiedzieliśmy się za bezkompromisowym spojrzeniem na niektóre wyzwania środowiskowe i społeczne, czego przejawem było wdrożenie wskaźnika Franco-Score. Poza tym kontynuowaliśmy inwestycje w modernizację wspólnych narzędzi: naszych fabryk, zintegrowanej logistyki czy systemów informacyjnych. W roku naszej 50. rocznicy powstania dołączyło do nas ponad 200 przedsiębiorców, wierzących w trwałość naszego wyjątkowego modelu oraz skalę naszych możliwości”, oświadcza Didier Duhaupand, Prezes Grupy Muszkieterowie.

Grupa Muszkieterowie w liczbach (na dzień 31.12.2019 r.) :

  • 45,3 miliarda euro obrotu (łącznie ze stacjami paliw)
  • 3 045 niezależnych przedsiębiorców
  • 150 000 pracowników
  • 3 956 punktów sprzedaży w Europie, w tym 3 186 we Francji oraz 770 za granicą (320 w Portugalii, 82 w Belgii, 367 w Polsce [+ 1 Bricorama w Gruzji])
  • 3 sieci w 4 krajach :

–    Sieć Spożywcza (2 659 punktów sprzedaży)
–    Sieć Dom i Ogród (850 punktów sprzedaży)
–    Sieć Usług Motoryzacyjnych (447 punktów sprzedaży)

  • 3 956 punktów sprzedaży działających pod 9 szyldami:

–   Intermarché: 2 364 punkty sprzedaży (1 832 we Francji, 249 w Portugalii, 204 w Polsce, 79 w Belgii)
–   Netto: 295 punktów sprzedaży we Francji
–   Bricomarché:  672 punkty sprzedaży w Europie (471 we Francji, 38 w Portugalii, 163 w Polsce)
–   Brico Cash: 36 punktów sprzedaży we Francji
–   Bricorama: 142 punkty sprzedaży (141 we Francji i 1 w Gruzji)
–   Roady: 146 centrów samochodowych (113 we Francji i 33 w Portugalii)
–   American Car Wash: 28 myjni we Francji
–  Rapid Pare-Brise:  273 centra naprawy i wymiany szyb pojazdów (270 we Francji i 3 w Belgii)
–  Izyscoot : 3 centra serwisowe

  • 6 375 424 m² powierzchni sprzedaży
  • Agromousquetaires: 4. pion rolno-spożywczy we Francji (klasyfikacja czasopisma branżowego RIA), z 62 zakładami produkcyjnymi.