MUSZKIETEROWIE NA POLAND & CEE RETAIL SUMMIT 2024

MUSZKIETEROWIE NA POLAND & CEE RETAIL SUMMIT 2024

W dniach 9-10 kwietnia br. odbyła się kolejna, 15. edycja Poland & CEE Retail Summit 2024. Podczas tych dwóch dni hotel Double Tree by Hilton w Warszawie zmienił się w arenę inspirujących rozmów i produktywnych spotkań specjalistów z branży retail. W wydarzeniu wzięło udział ponad 3000 osób.

Na Kongresie nie zabrakło również ekspertów Grupy Muszkieterów z branż DIY i FMCG, którzy w różnych rolach wystąpili na scenach wydarzenia.

Pierwszego dnia, na scenie E-RETAIL STRATEGIES & DATA MANAGEMENT STAGE wystąpiła Magdalena Wiśniewska, Dyrektorka Pionu Wdrażania Innowacji w Bricomarché, która wraz z drugim panelistą, p. Maciejem Wypychem, Dyrektorem ds. Projektów Strategicznych Działu Handlowego w Castorama Polska wzięli udział w dyskusji na temat „Zarządzanie danymi i zapewnienie zgodności w e-Retail”. Moderatorem rozmowy był Łukasz Dzikowski, Innovative Services Director w NIQ Brandbank.

 „Największym wyzwaniem dla dzisiejszego e-commerce’u jest zarządzanie danymi produktowymi. W świecie idealnym każdy dostępny produkt we wszystkich sklepach byłby opisany w jednakowy sposób i z uwzględnieniem tych samych cech charakterystycznych. Tylko w takim wypadku klient może rzetelnie porównać ofertę różnych sieci i zdecydować się na świadomy zakup.” – powiedziała m.in. w rozmowie Magdalena Wiśniewska.

Drugiego dnia, na scenie eRetail CX & Loyalty Stage Piotr Wojtczak, Kierownik Działu Marketingu Klienta Intermarché wziął udział w interesującej rozmowie zatytułowanej: „Innowacyjne programy lojalnościowe w eRetail”. W panelu, którego moderatorem był Dominik Olejko, Customer Insights & Engagement Manager H&M uczestniczyli również: Arkadiusz Seidler, ex CEO Audioteka, Katarzyna Kierach, dyrektorka marketingu ERLI.pl oraz Adam Nowak, Group CMR & Loyalty Director w Electrolux.

Odpowiednim podsumowaniem dyskusji są słowa Piotra Wojtczaka:

„Program lojalnościowy jest aż, ale zarazem tylko narzędziem w budowaniu lojalności: odpowiednio poprowadzony, może stanowić core, fundament do jej budowania, natomiast nawet najbardziej innowacyjny, najlepiej dopasowany do potrzeb naszych klientów program, nie załatwia nam tej kwestii w całości. Myślę, że zgodzimy się wszyscy z tym, że lojalność klienta do marki kształtuje się w procesie oceny marki przez klienta praktycznie na wszystkich polach jej funkcjonowania.”

Z kolei w części popołudniowej drugiego dnia wydarzenia prelekcję na temat „Mądrze promować. Analiza efektów promocji gazetkowych Intermarché jako przykład wykorzystania danych CMR do optymalizacji strategii promocyjnej” wygłosili Tomasz Walczak, Dyrektor Marketingu Intermarché oraz Roman Szymanda, Manager Ds. Rozwoju Produktu CMR.
Podczas inspirującej prezentacji prelegenci opowiedzieli o celu tworzenia promocji sprzedażowych w branży FMCG, jakim jest efektywne budowanie sprzedaży.
Eksperci omówili 4 kategorie produktowe wraz z wynikami zaprojektowanych dla nich działań promocyjnych, które pokazały, jakie rozwiązania są najbardziej skuteczne, a z czego warto zrezygnować.

Jak mówił podczas wystąpienia Tomasz Walczak:

„Oczywistym jest to, że celem działań promocyjnych jest wpływ sprzedaży setek produktów będących w promocji na sprzedaż tysięcy pozostałych, które również mamy w ofercie, a które w promocji nie są. Za każdym razem, gdy pracujemy nad nową promocją, z tyłu głowy musimy mieć jej wpływ na całościowe cele sprzedażowe. „

To były niezwykle owocne dwa dni. Dziękujemy organizatorom European Conferences United za zaproszenie i możliwość aktywnego udziału w tym niezwykle inspirującym dla całej branży retail wydarzeniu.

Dodano: 12 kwietnia 2024
Podziel się na: