W 2019 roku sieć Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw utrzymała solidne obroty na poziomie 5,18 miliarda złotych. Obroty like-for-like (na sklepach porównywalnych) wzrosły w tym czasie o 3,3 proc. Najistotniejszym przedsięwzięciem we wskazanym okresie było zaprezentowanie nowej platformy marki Intermarché w Polsce. Najważniejsze obszary, w których obecnie pozycjonowana jest sieć to przede wszystkim świeżość, bliskość, inspiracja i optymizm. Celem Intermarché jest zaproponowanie klientom nie tylko świeżych produktów o najwyższej jakości, ale również codziennych inspiracji, dzięki którym bez trudu będą mogli prowadzić zdrowsze życie i lepiej się odżywiać.
Rok 2019 obfitował w otwarcia nowych punktów handlowych, stacji paliw, a także rozszerzanie oferowanych usług Intermarché. W pierwszym kwartale ub.r. szeregi Grupy Muszkieterów powiększyły się o trzy kolejne supermarkety i trzy stacje paliw. Dzięki tym otwarciom Intermarché umocniło swoją pozycję lidera przymarketowych stacji paliw. W 2019 roku sieć rozwinęła także usługę Drive. Umożliwia ona zamówienie produktów przez stronę internetową i ich odbiór w specjalnie wyznaczonej do tego strefie, znajdującej się przed supermarketem. Artykuły zakupione przez Internet są pakowane i dostarczane przez obsługę sklepu bezpośrednio do samochodu klienta.
– Mamy świadomość zmieniającego się rynku handlowego, obostrzeń wynikających na przykład z zaostrzania zakazu handlu w wybrane niedziele, rosnącej presji kosztowej, a także rosnących oczekiwań klientów. Właśnie dlatego na bieżąco udoskonalamy ofertę produktową i pozycjonowania cenowego Intermarché oraz koncepty naszych supermarketów. Koniecznością stała się również seria zmian organizacyjnych m.in. w łańcuchu dostaw czy w procesach sklepowych. Oczekiwania w stosunku do tradycyjnych sklepów „off-line” nieustannie rosną, ale staramy się im sprostać, dostrzegając potencjał branży spożywczej i całego rynku retail w Polsce. Mamy jeszcze dużo do zrobienia, aby znaleźć się w miejscu, do którego dążymy. Zapoczątkowane zmiany dają już jednak wymierne efekty, co powinno się potwierdzić w 2020 roku – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – W 2020 roku planujemy otwarcia kolejnych supermarketów, stacji paliw, a także punktów, w których dostępna jest usługa Drive.
Ubiegły rok był kolejnym, w którym Bricomarché wypracowało dwucyfrowe wzrosty. Obroty sieci były rekordowo wysokie i wyniosły w tym okresie 2,55 miliarda złotych, co oznacza wzrost o 10,7 proc. w ujęciu rok do roku.
Najważniejszym ubiegłorocznym sukcesem sieci Bricomarché było wprowadzenie usługi zakupów przez Internet. Na początku 2019 roku sieć uruchomiła nową stronę internetową, a wraz z nią wiele nowych udogodnień, w tym możliwość sprawdzania cen produktów i robienia zakupów online. Początkowo usługa była dostępna w pięciu sklepach, a na koniec grudnia 2019 roku było to już 105 placówek. Złożone zamówienie można odebrać na 3 sposoby: w sklepie stacjonarnym, z dostawą do domu oraz w specjalnych boksach, czyli tzw. Bricomatach, zlokalizowanych przed supermarketami Bricomarché. Na koniec 2019 roku usługa ta była dostępna w siedmiu sklepach. W ramach dostawy do Bricomatów sieć oferuje szeroką gamę produktów. Można w nich odebrać także towary o dużych gabarytach, takie jak np. płyty OSB czy drzwi, co jest całkowicie unikatowe w tego typu rozwiązaniach. Bricomaty są dostępne dla klientów również w niedziele wolne od handlu czy poza godzinami otwarcia sklepu w systemie 24/7.
Rok 2019 był także intensywny w zakresie otwarć nowych supermarketów Bricomarché. W tym czasie pojawiło się łącznie osiem nowych sklepów w takich miejscowościach jak: Mława, Krzeszowice, Chodzież, Bytom, Aleksandrów Kujawski, Kozienice, Kielce oraz Jelenia Góra. Dla wygody klientów sieć przeprowadziła także relokację supermarketu w Kamiennej Górze. Obecnie ma on m.in. dwukrotnie większą powierzchnię, a co za tym idzie szerszą gamę produktową. Ponadto w 2019 roku sieć zakończyła strategię otwarcia sześciu składów budowlanych, udostępniając klientom ostatni z nich – w Siemianowicach Śląskich. Nadrzędnym celem składów, które swoim zasięgiem obejmują całą Polskę, było zwiększenie sprzedaży materiałów budowlanych oraz kompleksowa obsługa firm i klientów planujących remont, budowę lub zmiany w ogrodzie.
– Współcześni klienci doceniają innowacyjne rozwiązania, dlatego w wielu kwestiach staramy się być pionierami. Przykładem może być oferowanie dostawy do Bricomatów, w których można odebrać także wielkogabarytowe towary. Jesteśmy zadowoleni, że strategia, którą realizuje sieć Bricomarché zapewnia stały wzrost jej obrotów – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – Mamy ambitne plany na 2020 rok. Planujemy m.in. rozwijać usługi z zakresu e-commerce. Chcemy także, by nasza sieć z produktami dla domu i ogrody była dostępna w przynajmniej 15 nowych lokalizacjach.
Jednym z istotnych działań, wpływających na wzmocnienie pozycji Grupy Muszkieterów na rynku, było dokapitalizowanie obu sieci – Intermarché i Bricomarché – w 2019 roku. Kapitał zakładowy sieci supermarketów spożywczych zwiększył się z 83 do 91 milionów złotych. Natomiast kapitał sieci supermarketów typu „dom i ogród” został podniesiony ze 110 do 138 milionów złotych. Zwiększenie kapitału zakładowego obu sieci to również podniesienie wiarygodności Grupy wśród kontrahentów oraz zdolności kredytowej spółek, a także potwierdzenie, że Grupa wiąże swoją przyszłość z Polską.
– Jako Grupa Muszkieterów chcemy dalej rozwijać obie nasze sieci na polskim rynku. Potwierdzeniem tego są zarówno zrealizowane, jak i planowane inwestycje. Co szczególnie warte podkreślenia w ciągu ponad 20 lat naszej obecności w Polsce zainwestowaliśmy około 2 miliardy złotych w zakup gruntów, a także budowę nowych placówek handlowych. Konsekwentnie będziemy realizować wypracowaną strategię, która mimo wyzwań z jakimi mierzy się cała branża, przyniosła oczekiwany efekt w postaci wzrostu obrotów Grupy Muszkieterów – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.