GRUPA MUSZKIETERÓW W EUROPIE ODNOTOWUJE 2,3% WZROSTU OBROTÓW W 2022 R.

GRUPA MUSZKIETERÓW W EUROPIE ODNOTOWUJE 2,3% WZROSTU OBROTÓW W 2022 R.

W 2022 r. szyldy Grupy Muszkieterów (Intermarché i Netto, Bricomarché, Bricorama, BricoCash i BricoPrivé.com, Roady i Rapid Pare-Brise) osiągnęły we wszystkich krajach łącznie wzrost o 2,3%, co daje obroty w wysokości 36,055 mld euro bez stacji paliw (+8,2% i 48,93 mld euro ze stacjami paliw). Uwzględniając partnerskie sklepy Grupy we Francji oraz poza jej granicami, obroty Grupy osiągnęły wartość 41,6 mld euro (54,4 mld euro ze stacjami paliw).

W 2022 r. charakteryzującym się rekordowym poziomem inflacji, która wywołała presję w zakresie kosztów i  zmiany w zachowaniach zakupowych, 3129 przedsiębiorców prowadzących działalność pod szyldami Muszkieterów, wdrożyło odpowiednie plany handlowe i zwiększyło oszczędności związane z funkcjonowaniem działalności. 150 000 pracowników i 3968 punktów sprzedaży w całej Grupie zjednoczyło siły by sprostać oczekiwaniom związanym z siłą nabywczą konsumentów, których domowe budżety są coraz bardziej ograniczone i przeznaczane na najważniejsze potrzeby.

Szyldy spożywcze: Intermarché i Netto

W skali Grupy (Belgia, Francja, Polska, Portugalia), obroty Intermarché i Netto osiągnęły w 2022 r. wysokość 31,327 mld euro bez stacji paliw (44,13 mld euro ze stacjami paliw). Udziały w rynku we Francji na koniec grudnia (FMCG i produkty świeże oraz samoobsługa) obu szyldów spożywczych wynoszą 15,9 pkt (-0,1 pkt) z obrotami na poziomie 27,8 mld euro bez stacji paliw (39,3 mld euro ze stacjami paliw). Wzrosty obrotów dla Intermarché wynoszą +1,6% bez stacji paliw i +8,3% ze stacjami paliw (26,44 mld euro bez stacji paliw i 37,634 mld euro ze stacjami paliw). Coraz silniejszą pozycję zyskuje Netto, z rekordowymi wynikami i obrotami wynoszącymi 1,367 mld euro bez stacji paliw, osiągając wzrost na poziomie +8,3%. Sieć posiada 1830 punktów Drive (98,3% wszystkich sklepów). Szyldy kontynuują transformację placówek fizycznych: 432 sklepy Intermarché prowadzą działalność w koncepcie FabMag (23,2% całego parku), w przypadku Netto 142 placówki działają w koncepcie POP (46,4% parku). 1325 punktów sprzedaży Intermarché proponuje dostawę do domu (72% parku).

Szyldy sieci Dom i Ogród: Bricomarché, Bricorama, BricoCash, BricoPrivé.com

W Europie (Francja, Polska, Portugalia) szyldy sieci dom i ogród odnotowują obrót na poziomie 4,395 mld euro ze stacjami paliw. We Francji Bricomarché, Bricorama i Brico Cash są największą siecią niezależnych przedsiębiorców i zajmują 3. miejsce wśród sieci typu dom i ogród. Trzy szyldy realizują wspólnie 3,318 mld euro obrotu i odnotowują spadek o -2,8% w związku z wysokimi wzrostami cenników i występującymi na rynku trudnościami w zaopatrzeniu. Szyld BricoPrivé.com odnotowuje obroty na poziomie 117 mln euro. Na arenie międzynarodowej Bricomarché osiąga wzrosty obrotów rzędu +4,2% w Portugalii i +9% w Polsce.

Szyldy motoryzacyjne: Roady, Rapid Pare-Brise

Centra samochodowe Roady i centra wymiany szyb Rapid Pare-Brise zrealizowały we Francji obroty na poziomie 300 mln euro bez stacji paliw, osiągając +14,1% wzrostu. Wraz ze stacjami paliw obroty wynoszą 362 mln euro i oznaczają wzrost na poziomie +17,6%. Szyld Rapid Pare-Brise odnotowuje wzrost na poziomie +22,4% i liczy w chwili obecnej 240 placówek.  

Les Comptoirs de la Bio

98 punktów sprzedaży Les Comptoirs de la Bio realizuje obroty na poziomie 140 mln euro na rynku odnotowującym spadki rzędu 12% w stosunku do 2021 r.

Zakłady produkcyjne Grupy Muszkieterów- Agromousquetaires

Zakłady produkcyjne są silnym graczem na rynku rolno – spożywczym we Francji i osiągają 4,462 mld euro obrotu, co daje wzrost na poziomie +8,5% w stosunku do 2021 r., z czego 1,08 mld obrotu zostało zrealizowane ze strukturami spoza Grupy Muszkieterów. Agromousquetaires to 56 zakładów produkcyjnych znajdujących się na terenie Francji, które obejmują sześć sektorów działalności. Zakłady są ważnym narzędziem, przyczyniającym się do efektywności szyldów Intermarché i Netto w obliczu  wyzwań ekonomicznych, technologicznych czy też wynikających ze zrównoważonego rozwoju.

Portugalia

Szyldy Intermarché, Bricomarché i Roady osiągnęły razem wzrost na poziomie +9,5% bez stacji paliw i +19,2% ze stacjami paliw, z obrotami wynoszącymi odpowiednio 1,888 mld euro i 2,931 mld euro. Wraz ze stacjami paliw Intermarché rośnie o +20,4%, a Bricomarché o +4,2% w stosunku do 2021 r., który też był bardzo dobrym rokiem. Park sklepów w Portugalii tworzy 347 punktów sprzedaży na koniec 2022 r., jest to o 8 sklepów więcej w stosunku do 2021 r. Intermarché posiada 8,11% udziałów w rynku spożywczym (-0,06% w stosunku do 2021 r.), szyld Bricomarché osiągnął 16% udziałów w rynku w sektorze dom i ogród (+0,5% w stosunku do 2021 r.). Podobnie jak w minionym roku, kluczowe znaczenie odgrywa pozycjonowanie marki własnej PORSI, która jest najtańszą marką własną na rynku. 3600 pozycji asortymentowych z tej gamy zapewnia niemalże 20% obrotu szyldu.

Belgia

Intermarché z 77 punktami sprzedaży osiąga rekordowe obroty na poziomie 825 mln euro, wzrost o +7,2% w stosunku do 2021 r. Udziały szyldu w rynku wzrosły o +0,14 pkt. i osiągają 2,97% na poziomie kraju, przy zastosowaniu polityki niskich cen. W 2022 r. kraj przygotowywał się do przejęcia 86 supermarketów Mestdagh, co stało się faktem na początku 2023 r.

Immo Mousquetaires

W całej Europie, w 2022 r. Grupa stworzyła dodatkowe 159 634 m2 powierzchni handlowej, z czego 130 846 m2 we Francji. Z 130 846 m2 nowej powierzchni, sieci spożywczej przypada 44%, co przekłada się na 57 373 m2 i25 nowo otwartych sklepów. Sieć dom i ogród zyskuje 55% dodatkowej powierzchni, 71 646 m2 i  9 nowych punktów sprzedaży. Dzięki pozwoleniom uzyskanym w 2022 r. we Francji dla 93 354 m2 powierzchni, Grupa stała się liderem w sektorze dom i ogród i plasuje się na drugim miejscu, jeśli chodzi o sieci spożywcze.

Grupa Muszkieterów w liczbach (stan na 31.12.2022):

  • punkty sprzedaży Muszkieterów, przy uwzględnieniu wszystkich szyldów i krajów, realizują w 2022 r. 36,05 mld euro obrotów bez stacji paliw i 48,93 mld euro ze stacjami paliw;
  • 98 punktów sprzedaży Les Comptoirs de la Bio, w tym 13 przyłączonych, z obrotem na poziomie 140 mln euro;  
  • przy uwzględnieniu całego zakresu, punkty sprzedaży w Grupie i sklepy partnerskie w 2022 r. osiągają obroty na poziomie 54,4 mld euro ze stacjami paliw (41,6 mld euro bez stacji paliw);
  • 3129 niezależnych przedsiębiorców
  • 150 000 pracowników w całej Grupie Muszkieterów
  • 3968 punktów sprzedaży Grupy Muszkieterów w Europie, z czego 3165 we Francji i 803 w innych krajach (347 w Portugalii, 79 w Belgii, 374 w Polsce [3 poza granicami Europy]);
  • 3 sieci:
      • Spożywcza (2 692 punkty sprzedaży)
      • Dom i Ogród (881 punktów sprzedaży)
      • Motoryzacyjna (395 punktów sprzedaży)
  • 7 szyldów:
      • Intermarché : 2386 punktów sprzedaży (1860 we Francji, 260 w Portugalii, 189 w Polsce, 77 w Belgii);
      • Netto: 306 punktów sprzedaży we Francji;
      • Bricomarché: 710 punktów sprzedaży w Europie (474 sklepy we Francji, 51 w Portugalii, 185 w Polsce);
      • Brico Cash: 49 punktów sprzedaży we Francji;
      • Bricorama: 122 punkty sprzedaży we Francji (1 w Gruzji i 2 na Madagaskarze);
      • Roady: 155 centrów samochodowych (119 punktów sprzedaży we Francji i 36 w Portugalii);
      • Rapid Pare-Brise: 240 centrów (238 we Francji i 2 w Belgii);
  • 6,6 mln m2 powierzchni sprzedaży, czyli +0,88% vs. 2021 r.;
  • zakłady produkcyjne Agromousquetaires realizują w 2022 r. 4,462 mld euro obrotu (w tym 1,08 mld euro poza Grupą) w 56 zakładach produkcyjnych, znajdujących się na terenie Francji i zorganizowanych w formie 6 pionów (produkty wołowe, produkty z wieprzowiny, produkty morza, produkty roślinne, napoje, produkty niespożywcze);
  • Pion „Międzynarodowe projekty partnerskie” zrealizował 155 mln euro obrotów, wzrost o 19,1% w stosunku do 2021 r.
Dodano: 27 lutego 2023
Podziel się na: