gallery_top
4 lutego 2017 r.

Grupa Muszkieterów już po raz IX przeprowadziła kampanię profilaktyki raka piersi „Muszkieterowie dla Polek”. W roku 2016 z badań mammograficznych skorzystało łącznie 9285 pacjentek, a od początku trwania akcji ponad 45 000.

Rak piersi to jedna z najczęściej występujących u Polek chorób onkologicznych – obecnie stanowi on blisko ¼ liczby wszystkich zdiagnozowanych nowotworów u kobiet.[1] Każdego roku odnotowywanych jest ponad 16,5 tys. nowych zachorowań.

Wyniki badań wskazują, że w 80 proc. przypadków główną przyczyną zgonu pacjentki jest zbyt późna diagnoza. Poprzez kampanię „Muszkieterowie dla Polek” chcemy uświadamiać kobiety, że wykonywanie badań profilaktycznych jest ogromnie ważne, ponieważ wczesne wykrycie choroby może uratować im życie – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.

W 2016 r. mammobusy Niepublicznego Specjalistycznego Zakłady Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk” z Zielonej Góry, z którym współpracuje Grupa Muszkieterów, stanęły na parkingach sklepów Intermarché i Bricomarché łącznie w 44 miejscowościach, 3 polskich województw (dolnośląskiego, lubuskiego i wielkopolskiego). Z bezpłatnych badań mogły skorzystać kobiety w wieku od 50 do 69 lat, czyli te znajdujące się w grupie najwyższego ryzyka zachorowania na raka. Ostatecznie specjalistom „Diagnostyka” udało się przebadać 9 285 kobiety – u 1029 pań wykryto zmianę łagodną, a 203 skierowano na dalszą diagnostykę.

Muszkieterowie dla Polek 2016

[1]  Dane: Raport „Rak piersi w Polsce – leczenie to inwestycja” dostępny na www.rakpiersi.org.pl

gallery_top

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *