Kolejny rok z Powerem za nami. Nowy model jest bardzo dobrze przyjmowany i doceniany przez klientów. Obecnie w nowym koncepcie funkcjonuje 41 sklepów oraz kilkanaście, które wdrożyły wybrane elementy modelu. W 2024 przeprowadziliśmy 12 kompleksowych remodelingów, a proces modernizacji trwa w kolejnych sklepach. Naszą ambicją jest modernizacja wszystkich supermarketów w ciągu kolejnych trzech lat.
W 2024 roku Power został wdrożony w Aleksandrowie Łódzkim, Mławie, trzech sklepach w Zielonej Górze, Ostrowie Wielkopolskim, Obornikach Wielkopolskich, Ostródzie, Wołowie oraz w miejscowościach Błonie, Jelcz-Laskowice, Chojnów. Sklepy przeszły kompleksową metamorfozę zyskały nową przestrzeń i intuicyjne układy sali sprzedaży.
Koncept POWER 2.0 wciąż jest udoskonalany wraz z rozwojem rynku, konkurencji lub na bazie kolejnych doświadczeń sklepów. Projektujemy nowe systemy meblowe i ekspozycyjne, ulepszamy elementy komunikacji, nieustannie analizujemy ścieżkę klienta i modyfikujemy układ sali jeśli jest to uzasadnione. Warto podkreślić, że do każdego sklepu podchodzimy indywidualnie, analizujemy także lokalne uwarunkowania Optymalny układ sali sprawia, że zakupy stają się wygodniejsze, a szerszy asortyment poukładany w czytelne strefy przyciąga nowych klientów.
W minionym roku wprowadziliśmy nowe dedykowane systemy ekspozycyjne m.in. na jaja i kabanosy, testujemy nowe meble na piekarnię, zoptymalizowaliśmy projekt oświetlenia. Optymalizacje przeprowadzone zostały także w systemie komunikacji wizualnej, np. dedykowana nawigacja dla strefy Kuchnie Świata, podświetlane szyldy z opisami głównych kategorii, oznaczenie ekspozycji marki własnej Olala! Nie zapominamy o elewacjach i identyfikacji zewnętrznej, dzięki której sklepy zyskują nowoczesny, świeży wizerunek.
Wiodącą misją konceptu POWER pozostaje uporządkowanie kategorii świeżych w formę ryneczku – od wejścia umiejscowiona jest piekarnia, cukiernia, warzywa-owoce, wyroby świeżo pakowane oraz lada tradycyjna z bogatym wyborem wędlin, mięsa z własnego rozbioru, serów i garmażu. W strefie ryneczku eksponujemy także nowoczesne kategorie Zdrowy Styl Życia oraz Smaki Świata.
Warto podkreślić, że we wszystkich sklepach, które adaptowały koncept Power zostały zaplanowane i wdrożone kasy samoobsługowe. To kolejny krok w kierunku pogłębiania pozytywnych doświadczeń klientów oraz usprawnienia zakupów. W ramach konceptu kas samoobsługowych została opracowana strefa impulsowa wraz z dedykowanymi meblami i oznaczeniami. Obecnie kasy samoobsługowe funkcjonują w 113 sklepach i to aż 451 urządzeń. Proces wdrażania kas samoobsługowych trwa w całej sieci, także w sklepach, które nie mają jeszcze wdrożonego nowego konceptu.
Sklepy, które wdrożyły koncept Power mogą pochwalić się imponującymi wskaźnikami finansowymi – rośnie koszyk zakupowy i liczba klientów, a progresja obrotu w sklepach po remodelingu sięga 25%.
Obecnie prace przygotowawcze i modernizacyjne trwają w kilkunastu sklepach, najbliższe reotwarcia przewidywane są w Knurowie, Bytomiu, Turku i Gryfinie.
Gratulujemy właścicielom sklepów oraz wszystkim osobom zaangażowanym w rozwój i wdrażanie nowego konceptu!