Raporty

Pliki do pobrania

TYLKO 7 PROCENT DZIECI W WIEKU SZKOLNYM SPOŻYWA ZALECANĄ DAWKĘ OWOCÓW I WARZYW!

Niedawno zamilkł ostatni dzwonek kończący rok szkolny, a dzieci rzuciły w kąt plecaki oraz śniadaniówki. Intermarché zachęca do tego, aby wakacje były czasem na odrobienie lekcji, ale przez rodziców! Według raportu „Zwyczaje żywieniowe dzieci i młodzieży pod kątem spożywania owoców i warzyw” przygotowanego na zlecenie Intermarché, jedynie 7,1 proc. rodziców dzieci w wieku 6-15 lat deklaruje, że spożywają one zalecaną przez Światową Organizację Zdrowia dawkę 5 porcji warzyw i owoców dziennie.

Chętniej i częściej – owoce

2 do 3 razy dziennie owoce spożywa 40,6 proc. dzieci starszych (12-15 lat) i 32,7 proc. dzieci młodszych (6-11 lat). Te drugie jednak częściej, bo aż w 38,2 proc., jedzą owoce tylko 1 raz dziennie. 13,3 proc. rodziców zadeklarowało, że ich dzieci jedzą owoce raz na 2-3 dni. Ponad 90 proc. ankietowanych rodziców potwierdza, że ich dzieci konsumują owoce w całości. Wśród dzieci starszych popularnością cieszą się sałatki owocowe (53,7 proc.), które nie są już tak atrakcyjne dla dzieci młodszych (42,2 proc). W formie soków – tych gotowych, jak i tych przyrządzanych w domach – owoce przyjmuje aż 76,6 proc. badanych.

Warzywa? Nie, dziękuję!

Znacznie gorzej wyglądają statystyki w przypadku spożywania przez wszystkie dzieci warzyw. Tu największa grupa, bo ponad 40 proc. sięga po nie tylko raz dziennie, a 25 proc. 2-3 razy dziennie. Równie niepokojące wskazania padają przy deklaracjach spożycia raz na 2-3 dni (15,8 proc.) i kilka razy w tygodniu (11,2 proc.).

Dlaczego dzieci nie jedzą warzyw i owoców? Według ponad 30 proc. ankietowanych rodziców „bo nie lubią”, zdaniem innych nie smakują one dzieciom (14,5 proc.), są według nich niedobre / niesmaczne (7,1 proc.), czy też brzydko wyglądają i pachną (3,0 proc.).

Sami nie dajemy dzieciom dobrego przykładu

Aż 75 proc. rodziców jest zdania, że jedzenie warzyw i owoców jest ważne, ponieważ dostarcza niezbędnej porcji witamin. Odpowiadając jednak na pytanie o to, kto w gospodarstwie domowym najczęściej spożywa owoce i warzywa, tylko 48,7 proc. ankietowanych wskazało siebie, 27,7 proc. partnera / partnerkę, a 23,6 proc. innego domownika. Deklaratywnie, dobry przykład swoim dzieciom stara się dawać 64,3 proc. rodziców.

Interesują nas preferencje zakupowe naszych Klientów, a to właśnie dzieci mają coraz większy wpływ na wybór produktów, które lądują w koszykach. Stąd zdecydowaliśmy się przyjrzeć obszarowi, który pod względem rozwoju dzieci jest najistotniejszy wyjaśnia Maciej Ćwikliński, Prezes Zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarché i dodajeCo również dla nas zaskakujące, wyniki są dalekie od dobrych, dlatego będziemy szukać sposobów na to, by wesprzeć rodziców w walce o dostarczanie ich dzieciom odpowiedniej dawki naturalnych witamin.

Czytaj więcej Pobierz raport
Przedsiebiorczość Polakóww

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ POLAKÓW

Z badania „Przedsiębiorczość Polaków” przeprowadzonego przez TNS na zlecenie Grupy Muszkieterów, wynika, że w porównaniu z reprezentantami pozostałych grup wiekowych, osoby między 25 a 34 rokiem życia są znacznie bardziej skłonne założyć własną działalność gospodarczą. Gdyby nadarzyła się odpowiednia okazja, na rozpoczęcie własnego biznesu zdecydowałby się co 5 respondent w tym przedziale wiekowym. Badanie pokazało również niską świadomość Polaków w zakresie zasad prowadzenia działalności franczyzowej, a co za tym idzie potrzebę edukacji w tym zakresie. Z badania TNS wynika bowiem, że blisko 80 proc. Polaków nigdy nie słyszało słowa „franczyza” albo nie wie, co ono oznacza.

Czytaj więcej

Czytaj więcej Pobierz raport

RAPORT – ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ

Działania Grupy Muszkieterów w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu na polskim rynku wynikają ze strategii realizowanej we wszystkich krajach, w których obecni są Muszkieterowie: we Francji, Belgii, Polsce oraz Portugalii.

Grupa Muszkieterów opublikowała raport z działań na rzecz Zrównoważonego Rozwoju Grupy za 2015 rok. Jest on kompleksową analizą działań tej sieci na rzecz lokalnych społeczności. W raporcie opisano wyzwania, z którymi musi zmierzyć się firma i projekty, które będą realizowane w ciągu najbliższych kilku lat. Grupa planuje m.in. zmniejszyć zużycie energii o 30 proc. do 2020 r. w stosunku do 2014 r. oraz zwiększyć udział energii ze źródeł odnawialnych o 25 proc. do 2025 r.

Czytaj więcej

Czytaj więcej Pobierz raport

OWOCE I WARZYWA

POLACY JEDZĄ WIĘCEJ WARZYW I OWOCÓW

W ciągu ostatnich kilku lat zmieniły się zwyczaje żywieniowe Polaków. Blisko połowa ankietowanych deklaruje, że spożywa znacznie więcej warzyw i owoców niż 5 lat temu – wynika z raportu przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Intermarché. Co ciekawe ponad ¾ respondentów twierdzi, że najczęściej kupuje je w sklepach wielkopowierzchniowych.

Czytaj więcej

Czytaj więcej Pobierz raport

POLKI A MAJSTERKOWANIE

POLKA – MAJSTERKA? CORAZ CZĘŚCIEJ! CORAZ CHĘTNIEJ!

W ciągu ostatnich kilku lat zmieniło się nastawienie Polek do majsterkowania. Ponad 1/3 ankietowanych pań deklaruje większe zaangażowanie w prace remontowe i dekoracyjne niż 5 lat temu – tak wynika z raportu przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Bricomarché.

Na remontowo-dekoracyjne zakupy 85% pań udaje się z osobą towarzyszącą, kierując się najczęściej do odpowiedniego supermarketu (51%).

Czytaj więcej

Czytaj więcej Pobierz raport