Raporty

Pliki do pobrania

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ POLAKÓW

Z badania „Przedsiębiorczość Polaków” przeprowadzonego przez TNS na zlecenie Grupy Muszkieterów, wynika, że w porównaniu z reprezentantami pozostałych grup wiekowych, osoby między 25 a 34 rokiem życia są znacznie bardziej skłonne założyć własną działalność gospodarczą. Gdyby nadarzyła się odpowiednia okazja, na rozpoczęcie własnego biznesu zdecydowałby się co 5 respondent w tym przedziale wiekowym. Badanie pokazało również niską świadomość Polaków w zakresie zasad prowadzenia działalności franczyzowej, a co za tym idzie potrzebę edukacji w tym zakresie. Z badania TNS wynika bowiem, że blisko 80 proc. Polaków nigdy nie słyszało słowa „franczyza” albo nie wie, co ono oznacza.

Czytaj więcej

Czytaj więcej Pobierz raport
Przedsiebiorczość Polakóww

RAPORT – ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ

Działania Grupy Muszkieterów w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu na polskim rynku wynikają ze strategii realizowanej we wszystkich krajach, w których obecni są Muszkieterowie: we Francji, Belgii, Polsce oraz Portugalii.

Grupa Muszkieterów opublikowała raport z działań na rzecz Zrównoważonego Rozwoju Grupy za 2015 rok. Jest on kompleksową analizą działań tej sieci na rzecz lokalnych społeczności. W raporcie opisano wyzwania, z którymi musi zmierzyć się firma i projekty, które będą realizowane w ciągu najbliższych kilku lat. Grupa planuje m.in. zmniejszyć zużycie energii o 30 proc. do 2020 r. w stosunku do 2014 r. oraz zwiększyć udział energii ze źródeł odnawialnych o 25 proc. do 2025 r.

Czytaj więcej

Czytaj więcej Pobierz raport

OWOCE I WARZYWA

POLACY JEDZĄ WIĘCEJ WARZYW I OWOCÓW

W ciągu ostatnich kilku lat zmieniły się zwyczaje żywieniowe Polaków. Blisko połowa ankietowanych deklaruje, że spożywa znacznie więcej warzyw i owoców niż 5 lat temu – wynika z raportu przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Intermarché. Co ciekawe ponad ¾ respondentów twierdzi, że najczęściej kupuje je w sklepach wielkopowierzchniowych.

Czytaj więcej

Czytaj więcej Pobierz raport

POLKI A MAJSTERKOWANIE

POLKA – MAJSTERKA? CORAZ CZĘŚCIEJ! CORAZ CHĘTNIEJ!

W ciągu ostatnich kilku lat zmieniło się nastawienie Polek do majsterkowania. Ponad 1/3 ankietowanych pań deklaruje większe zaangażowanie w prace remontowe i dekoracyjne niż 5 lat temu – tak wynika z raportu przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Bricomarché.

Na remontowo-dekoracyjne zakupy 85% pań udaje się z osobą towarzyszącą, kierując się najczęściej do odpowiedniego supermarketu (51%).

Czytaj więcej

Czytaj więcej Pobierz raport