PONAD 3,72 MILIARDA ZŁOTYCH OBROTÓW GRUPY MUSZKIETERÓW PO PIERWSZYM PÓŁROCZU 2019 ROKU

PONAD 3,72 MILIARDA ZŁOTYCH OBROTÓW GRUPY MUSZKIETERÓW PO PIERWSZYM PÓŁROCZU 2019 ROKU

Pierwsze sześć miesięcy 2019 roku Grupa Muszkieterów zakończyła solidnymi obrotami w wysokości ponad 3,72 miliarda złotych. Oznacza to wzrost o prawie 5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Obroty Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw, oraz Bricomarché wyniosły odpowiednio blisko 2,5 miliarda złotych i prawie 1,23 miliarda złotych. Te solidne wyniki to sukces całej Grupy, zrzeszającej polskich przedsiębiorców, dobry prognostyk na przyszłość i efekt wzmożonej pracy właścicieli sklepów oraz pracowników supermarketów i centrali.

Nowa strategia marki w Intermarché

W pierwszym półroczu 2019 r. sieć Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw, wypracowała obroty w wysokości niemal 2,5 miliarda złotych. Tylko w drugim kwartale sieć wygenerowała wzrost obrotów o ponad 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.

Jesteśmy zadowoleni z wyników wypracowanych przez Grupę Muszkieterów w Polsce, w tym sieci Intermarché i Bricomarché. Osiągnęliśmy je pomimo presji rynkowej oraz obowiązującego zakazu handlu w wybrane niedziele mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje Mocne przyspieszenie sprzedaży odnotowaliśmy w drugim kwartale tego roku. Przyczyniło się do tego wiele czynników, wśród których należy wymienić dużo korzystniejszy układ kalendarza oraz zmiany, jakie stopniowo wprowadzamy w przypadku sieci Intermarché. Optymalizacja tego szyldu wciąż trwa, jednak już teraz wpływa korzystnie na dynamikę obrotów. Natomiast dostrzegamy jeszcze ogromny potencjał, by poprawić wyniki w sklepach porównywalnych tzw. like-for-like. Dotychczasowo osiągane postępy w sprzedaży pozwalają nam z determinacją i optymizmem podejmować kolejne działania w drugiej połowie roku.

W pierwszym półroczu sieć zaprezentowała kampanię reklamową, której hasło przewodnie brzmi „Świeżo, tanio, z optymizmem”. Zapowiada ona całkowicie nową platformę marki w Polsce oraz fundamentalne zmiany w strategii prezentowania brandu Intermarché. Kluczowe obszary, w których pozycjonowana jest obecnie sieć to przede wszystkim świeżość, optymizm i inspiracja. Zgodnie z nową strategią, celem sieci jest zapewnienie klientom nie tylko świeżych produktów najwyższej jakości, ale również codziennych inspiracji, dzięki którym odkryją radość z gotowania smacznych i zdrowych posiłków. Sieć zdecydowała się także na istotne działania w strategii cenowej oraz polityce asortymentowej modyfikowanej pod kątem nowej kampanii.

Kolejnym ważnym wydarzeniem w pierwszym półroczu 2019 roku było wprowadzenie nowej marki własnej „Z sadów i pól”. W jej ramach sieć proponuje blisko 50 produktów z kategorii owoce i warzywa, które pochodzą od sprawdzonych dostawców. Oferta jest skierowana głównie do osób, które przywiązują szczególną wagę do zdrowego i zbilansowanego odżywiania.

Nowoczesne rozwiązania w Bricomarché

Już od kilku lat sieć supermarketów typu „dom i ogród” Bricomarché prężnie się rozwija, odnotowując dwucyfrowe wzrosty. Pierwsze półrocze 2019 roku także można zaliczyć do niezwykle pomyślnych. Obroty sieci wyniosły blisko 1,23 miliarda złotych, co oznacza wzrost w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim – również bardzo dobrego – o ponad 13 proc.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy sieć z sukcesem otworzyła sklep w Mławie oraz przeprowadziła relokację w Kamiennej Górze. W drugiej połowie roku odbędzie się większość z zaplanowanych na 2019 r. otwarć. Będzie to jeszcze około 12 supermarketów Bricomarché.

W pierwszym półroczu 2019 roku sieć Bricomarché wprowadziła istotne rozwiązania z zakresu e-commerce. Od lutego klienci mogą korzystać z nowej strony internetowej, a także robić zakupy online. Nowa witryna internetowa pozwala na nieograniczony dostęp do ponad 13 tysięcy artykułów z oferty Bricomarché. To kolejny przykład, gdy sieć oraz zarządzający sklepami odpowiadają na potrzeby i oczekiwania klientów – a ci coraz częściej decydują się na zakupy przez internet lub zapoznanie się z ofertą produktową online. Obecnie z zakupów w sieci mogą skorzystać klienci 30 marketów Bricomarché. W planach jest sukcesywne wprowadzanie tej usługi w kolejnych miastach, tak aby do końca roku była ona dostępna we wszystkich sklepach w Polsce.

Zamówienia złożone przez stronę internetową można odebrać na 3 sposoby: w sklepie stacjonarnym, z dostawą do domu oraz w specjalnych boksach, czyli tzw. Bricomatach. To boksy zlokalizowane przed sklepami sieci w specjalnie oznaczonych strefach, które umożliwiają elastyczny czas odbioru produktów zakupionych w sklepie internetowym lub stacjonarnym. W ramach dostawy do Bricomatów sieć oferuje szeroką gamę produktów. Można w nich odebrać także towary o dużych gabarytach, takie jak np. płyty OSB czy drzwi, co jest całkowicie unikatowe w tego typu rozwiązaniach.

– Mamy ambitne plany wobec Bricomarché. Zależy nam na rozwoju organicznym sieci, dlatego planujemy sukcesywne otwieranie sklepów w nowych lokalizacjach. Na ten rok mamy zaplanowanych jeszcze około 12 otwarć, zarówno w mniejszych, jak i większych miastach – mówi dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce i dodaje – Stale proponujemy naszym klientom nowe rozwiązania, dzięki którym zakupy w sieci Bricomarché stają się coraz łatwiejsze. Z wprowadzonej w lutym br. usługi e-zakupów mogli początkowo korzystać klienci pięciu marketów Bricomarché, teraz ta liczba wzrosła sześciokrotnie. Chcemy wprowadzać rozwiązania z zakresu e-commerce w kolejnych miastach. Cieszymy się, że klienci dostrzegają nasze działania, co w konsekwencji przekłada się na coraz lepsze wyniki sieci.

Dodano: 22 lipca 2019
Podziel się na: