PIERWSZY KWARTAŁ 2022 ROKU Z 2 MLD OBROTÓW POTWIERDZENIEM POWROTU GRUPY MUSZKIETERÓW NA ŚCIEŻKĘ TRWAŁEGO WZROSTU

PIERWSZY KWARTAŁ 2022 ROKU Z 2 MLD OBROTÓW POTWIERDZENIEM POWROTU GRUPY MUSZKIETERÓW NA ŚCIEŻKĘ TRWAŁEGO WZROSTU

Po pierwszych trzech miesiącach br. obroty Grupy Muszkieterów, zrzeszającej blisko 500 polskich przedsiębiorców pod szyldami supermarketów spożywczych oraz z kategorii „dom i ogród”, wyniosły ponad 2 mld złotych. To wzrost o ponad 210 mln złotych i tym samym o 12 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Obroty sieci Intermarché, nie licząc stacji paliw, kształtowały się na poziomie 1,3 miliarda złotych, ze wzrostem o ponad 8 proc. na sklepach porównywalnych („like-for-like”), zaś sieć Bricomarché wypracowała 700 mln złotych obrotów łącznej sprzedaży – to wzrost o blisko 11,5 proc. r/r.

Na przestrzeni ostatnich dwóch lat branża handlu detalicznego musiała mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Do trudności związanych ze skutkami pandemii oraz ze stale rosnącą inflacją dołączył niedawno kryzys wywołany rosyjską agresją na Ukrainę – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce. Mimo to Grupa odnotowuje bardzo solidne obroty po pierwszym kwartale roku, co oznacza, że powróciliśmy na ścieżkę stałego i rentownego wzrostu. Zamierzamy na niej pozostać i coraz dynamiczniej rozwijać nasze szyldy na polskim rynku. W najbliższych tygodniach, na podstawie danych rynkowych, będziemy mogli potwierdzić, że dynamika naszego wzrostu jest rzeczywiście szybsza niż rynku i na oczekiwanym poziomie.

W pierwszym kwartale br. sieć Intermarché wraz ze stacjami paliw wypracowała obroty na poziomie 1,3 mld złotych. Sieć pracuje nad ciągłym udoskonalaniem konceptu Power, aby jeszcze lepiej odpowiadał na potrzeby klientów. Wszystkie sklepy Intermarché po remodelingu są doskonałą platformą do optymalizacji m.in. wachlarza usług i procesów operacyjnych. Bieżący rok jest również czasem wzmożonych prac nad ofertą marki własnej Intermarché a także nad nową odsłoną elastycznego programu lojalnościowego.

Dodatkowo, Grupa Muszkieterów niezmiennie kładzie mocny nacisk na działania w obszarze e-commerce, rozwijając usługę Intermarché Drive. Udogodnienie umożliwia odbiór produktów zamówionych online o dowolnej porze dnia w specjalnie wyznaczonej do tego strefie.

Obroty Bricomarché po trzech pierwszych miesiącach br. wyniosły 700 mln złotych. Sieć jest już w ścisłej czołówce polskiego rynku DIY, a ambitne plany szyldu pod kątem rozwoju konceptów handlowych, formatów, multikanałowości i organizacji powinny pozwolić Bricomarché dalej umacniać swoją pozycję w kolejnych kwartałach i latach.

Bricomaty, czyli autorskie boksy sieci do odbioru artykułów zamówionych przez internet, regularnie pojawiają się w kolejnych lokalizacjach. Ponadto Bricomarché kontynuuje prace nad poszerzaniem funkcjonalności aplikacji mobilnej, którą udostępniono klientom w 2021 roku. Aby wspierać ekspansję sieci, Muszkieterowie uruchomili także nowy magazyn logistyczny w Sosnowcu, który uzupełnia już istniejącą siatkę logistyczną sieci.

– Osiągane obroty są wynikiem i zasługą wspólnych wysiłków zarówno przedsiębiorców zrzeszonych w Grupie, zaangażowanych na poziomie regionalnym i centralnym, kształtujących politykę jej rozwoju, jak i pracowników spółek centralnych. To są przy tak wymagającym rynku jak polski, bardzo istotne atuty, które oferujemy niezależnym przedsiębiorcom już prowadzącym biznes w ramach prywatnie zarządzanych lub zrzeszonych sklepów. Rozpoznawalne szyldy, coraz silniejszy marketing i narzędzia lojalnościowe, wspólne zakupy i zcentralizowana logistyka, wsparcie operacyjne i szkoleniowe oraz coraz nowocześniejsze zaplecze informatyczne to tylko kilka powodów, dla których warto dołączyć do Grupy Muszkieterów – mówi Marc Dherment i dodaje – Naszą siłą jest solidarność, co potwierdzamy również w działaniach na rzecz potrzebujących. W obliczu wojny za naszą wschodnią granicą pokazaliśmy, że w biznesie liczy się także realne wsparcie. Zaangażowaliśmy się w szereg inicjatyw, a własne akcje pomocowe zorganizowało wielu właścicieli sklepów na poziomie lokalnym. Chociażby sieć Bricomarché za pośrednictwem Fundacji Muszkieterów przekazuje Polskiej Akcji Humanitarnej 1 mln złotych, zaś sieć Intermarché wcześniej uzgodnione produkty o łącznej wartości ponad 200 tys. złotych. To wszystko potwierdza, że razem możemy więcej.

Dodano: 26 kwietnia 2022
Podziel się na: