FRANCZYZA W POLSCE ZYSKUJE NA POPULARNOŚCI

FRANCZYZA W POLSCE ZYSKUJE NA POPULARNOŚCI

Pod koniec czerwca obchodziliśmy Dzień Przedsiębiorcy. Przy tej okazji Grupa Muszkieterów zachęca do przedsiębiorczości i zrealizowania marzenia o własnej firmie. Jak wynika z raportu firmy doradczej Profit System oraz portalu Franchising.pl, w Polsce działa już blisko 76 tys. punktów franczyzowych, a do końca roku ich liczba powinna wzrosnąć do 78 tys.

Dzień Przedsiębiorcy został ustanowiony 2 lata temu przez Sejm. Ma on się przyczynić do wzmacniania świadomości i wiedzy społeczeństwa na temat procesów gospodarczych oraz w zakresie przedsiębiorczości. Celem uchwalenia Dnia Przedsiębiorcy było również zachęcenie do podejmowania działalności biznesowej na własny rachunek oraz promowanie pozytywnego wizerunku osób podejmujących taką aktywność w otoczeniu społecznym.

Jedną z form przedsiębiorczości jest działalność w ramach franczyzy. Jak wynika z raportu firmy doradczej Profit System i portalu Franchising.pl system ten zyskuje na popularności – w 2017 roku liczba sklepów i punktów usługowych działających w modelu franczyzowym w naszym kraju zwiększyła się o 4 365 w porównaniu z rokiem poprzednim. Jest to rekordowy wynik, ponieważ w 2016 r. był to wzrost o blisko 3 tys. punktów.

Franczyza w wydaniu Grupy Muszkieterów

Grupa Muszkieterów stworzyła unikalny model franczyzowy, dlatego franczyzobiorcą może zostać każda osoba, która wykazuje cechy przedsiębiorcy i posiada środki finansowe niezbędne do rozpoczęcia działalności gospodarczej. Ze strony Grupy Muszkieterów nowi przedsiębiorcy mogą liczyć m.in. na doradztwo prawne, pomoc w wyborze lokalizacji sklepu i opracowaniu jego projektu, a także wsparcie w doborze wyposażenia, budowie placówki oraz przygotowaniu sklepu do otwarcia. Muszkieterów wyróżnia również bliska współpraca pomiędzy właścicielami sklepów, co daje możliwość czerpania z ich wieloletniego doświadczenia.

Działalność w ramach franczyzy niesie ze sobą wiele korzyści, takich jak m.in. wymiana wiedzy, doświadczeń i dobrych praktyk pomiędzy franczyzobiorcami, działalność w ramach sprawdzonego systemu i pod znanym szyldem oraz efekt skali. Działanie w grupie pozwala również szybciej dostosować się do zmian na rynku i oczekiwań klientówmówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.

Warunkiem przystąpienia do Grupy Muszkieterów jest wkład własny w wysokości minimum 400 tys. złotych. Kwota ta stanowi kapitał zasilający spółkę franczyzobiorcy, która zarządza supermarketem o wielomilionowych obrotach. Co istotne, nie jest to opłata za licencję lub inna opłata na rzecz Grupy, a kapitał początkowy niezbędny do uruchomienia działalności, który od początku pracuje na wyniki prowadzonej spółki.

Działalność biznesowa Grupy Muszkieterów opiera się na zasadach franczyzy, ale nie jest to zwykła struktura franczyzowa. Uwzględniając rodzinny i społeczny charakter przedsiębiorstwa oraz dając członkom możliwość samorealizacji na polu zawodowym i osobistym, model realizowany przez Muszkieterów jest jedynym tego typu funkcjonującym w Polsce. Bazuje on na dwóch kluczowych zasadach: niezależności oraz współdecydowaniu o przyszłości organizacji. Każdy właściciel Intermarché i Bricomarché spełnia bowiem podwójną funkcję kierowniczą: jest niezależnym szefem zarządzanego przez siebie przedsiębiorstwa oraz pełni funkcję zarządczą w ramach Grupy, odpowiadając za jeden z obszarów działania struktur centralnych (np. handel). Tym samym przedsiębiorcy mają wpływ na kształtowanie polityki Grupy oraz wyznaczanie kierunków jej rozwoju.

Ponadto zgodnie z ideałami Muszkieterów zapisanymi w Karcie Muszkieterów członkowie Grupy podejmują działania dobroczynne na rzecz społeczności lokalnych. Są to m.in. zbiórki krwi, badania mammograficzne, współpraca z bankami żywności czy budowa placów zabaw.

Film o koncepcji franczyzowej Grupy Muszkieterów i procedurze rekrutacji jest dostępny na stronie: http://www.youtube.com/GrupaMuszkieterow

Dodano: 05 lipca 2018
Podziel się na: