Wykonane na zlecenie Grupy Muszkieterów badanie „Przedsiębiorczość po polsku. Jak zmienia się nasze podejście do pracy na własny rachunek?” pokazuje, że ponad połowa badanych Polaków w grupie wiekowej 25-50 lat mogłaby prowadzić własną działalność gospodarczą, a co piąty z nich chciałby działać na zasadach franczyzy. Na te wyniki odpowiada Grupa Muszkieterów, prezentując statystyki popularności oferowanych modeli współpracy oraz zachęcając do dołączenia do grona Muszkieterów w 2022 roku.
Know-how Grupy Muszkieterów
Grupę Muszkieterów w Polsce tworzy przeszło 480 lokalnych, niezależnych polskich przedsiębiorców. Każdy z nich prowadząc swój biznes pod szyldem marki, samodzielnie decyduje o zarządzaniu swoją placówką. Uwzględniając rodzinny i społeczny charakter przedsiębiorstwa oraz dając członkom możliwość samorealizacji na polu zawodowym i osobistym, model realizowany przez Muszkieterów jest jedynym tego typu funkcjonującym w Polsce. Przez blisko 25 lat działalności na polskim rynku, Grupa wypracowała unikalne know-how skutecznego zarządzania sklepem oraz zrzeszyła w swoich strukturach 480 przedsiębiorców. Ideą oraz główną zasadą stojącą za jej działalnością jest „niezależność we współzależności”, co oznacza, że przedsiębiorcy są nie tylko właścicielami swoich sklepów, w których podejmują wszystkie decyzje, ale współtworzą również całą organizację, m.in. przeznaczając dwa dni na rzecz centrali. Dzięki temu mogą nie tylko wpływać na kierunek rozwoju Grupy, lecz także wymieniać się wiedzą i doświadczeniami.
Dlaczego oferta franczyzowa jest atrakcyjna?
Badanie pokazało, że do franczyzy najbardziej przekonują Polaków objętych badaniem kolejno: potencjalne zyski z inwestycji (39,5 proc.), atrakcyjna oferta finansowa ze strony franczyzodawcy (36,7 proc.) oraz zapewniana przez franczyzodawcę pomoc (33,9 proc.). Wszystkie te elementy można znaleźć w ofercie Grupy Muszkieterów, a do tego o wiele więcej. Muszkieterowie zapewniają swoim przedsiębiorcom swobodę podejmowania decyzji biznesowych dotyczących sklepu, dostęp do nowoczesnej centrali zakupowej, zaplecza logistycznego i informatycznego oraz wsparcie w zakresie marketingu i PR. Dzięki temu dołączenie do grona Muszkieterów to dobry pomysł dla wszystkich, którzy chcieliby w nowym roku założyć własną działalność handlową, ale obawiają się o brak doświadczenia lub odpowiedniego zaplecza.
– Wieloletnia obecność na polskim rynku pozwoliła nam na wypracowanie konkretnych zasad i wytycznych skutecznego prowadzenia działalności, którymi dzielimy się z przedsiębiorcami zrzeszonymi w naszej organizacji. Przeprowadzone badanie potwierdziło nasze obserwacje i zmysł przedsiębiorczości Polaków, którzy są chętni podejmować współpracę franczyzową i korzystać z gotowych wzorów na sukces – mówi Bartłomiej Tarłowski, Kierownik ds. Rekrutacji i Szkoleń Franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów oraz dodaje – Zapraszamy do kontaktu wszystkich tych, którzy chcieliby w 2022 roku zmienić coś w swoim życiu, rozpocząć pracę na własny rachunek i poznać dopasowaną do nich ofertę. Już teraz możemy zapewnić ich o wsparciu, które otrzymają od nas na każdym etapie działalności.
Statystyki rekrutacji w 2021 roku
W 2021 roku do grona przedsiębiorców zrzeszonych w Grupie dołączyło 16 osób, które z wynikiem pozytywnym zakończyły proces rekrutacji. 4 z nich to przyszli właściciele sklepów Intermarché, a 12 to przyszli właściciele sklepów Bricomarché. 25 proc. osób wśród grupy przystępujących stanowią pary, małżeństwa lub związki partnerskie, a 75 proc. to z kolei single. Najwięcej kandydatów, bo ponad 30 proc., pochodzi z województwa wielkopolskiego. Drugie z kolei jest województwo warmińsko-mazurskie, z którego wywodzi się niespełna 19 proc. zrekrutowanych do Grupy Muszkieterów. W 5 przedsiębiorstwach kierowanie sklepem przeszło z rodzica na jego potomka, co potwierdza rodzinny charakter działalności Muszkieterów. Najkrótszy proces rekrutacyjny zajął zaledwie 2 miesiące, a kandydaci chętni na podjęcie współpracy pochodzili w 50 proc. z wewnątrz struktur Grupy, a w 50 proc. z zewnątrz. Liczby te pokazują, że Grupa Muszkieterów wzbudza zaufanie zarówno wśród osób bardzo dobrze znających zasady jej funkcjonowania, jak i tych, którzy takiej wiedzy na samym początku relacji jeszcze nie posiadają.
– W minionym roku wprowadziliśmy wiele zmian w procesie rekrutacji franczyzobiorców. Jego przebieg został skrócony, a zasady dostosowane w taki sposób, aby poprawić doświadczenie kandydatów. Od 2021 roku zainteresowani naszymi systemami nie muszą udawać się do Francji na ostateczne zatwierdzenie swojej kandydatury. Cały cykl realizowany jest w Polsce w modelu hybrydowym – dodaje Bartłomiej Tarłowski.
Jak zostać Muszkieterem?
W zależności od potrzeb przedsiębiorcy, Grupa Muszkieterów ma w swojej ofercie różnorodne i elastyczne formy współpracy, które zapewniają właścicielom sklepów zachowanie niezależności biznesowej oraz dostosowany indywidualnie pakiet wsparcia. Aby dołączyć do Grupy nie trzeba posiadać wcześniejszego doświadczenia handlowego, ponieważ organizacja stawia w pierwszej kolejności na kompetencje ogólnobiznesowe, a dopiero później na umiejętności, które można nabyć w trakcie szkolenia. Na stronie internetowej Grupy można znaleźć opis procesu rekrutacji, który rozpoczyna się od aplikacji kandydata, a kończy na przyjęciu do grona Muszkieterów poprzez przyznanie zezwolenia na prowadzenie sklepu pod szyldem Intermarché lub Bricomarché.