W pierwszym kwartale 2021 roku w mammobusach kampanii „Muszkieterowie dla Polek” przebadało się 1 676 kobiet – u 118 Pań wykryto zmianę łagodną, natomiast 29 Pacjentek otrzymało skierowanie na dodatkowe badania. Dzięki tej akcji Grupa Muszkieterów już od 14 lat zwiększa świadomość kobiet w zakresie profilaktyki nowotworów piersi i zapewnia dostęp do regularnych badań mammograficznych przed wybranymi sklepami sieci Intermarché i Bricomarché.
W trzech pierwszych miesiącach 2021 roku mammobusy odwiedziły 27 polskich miast w czterech województwach: dolnośląskim, lubuskim, wielkopolskim oraz zachodniopomorskim. Łącznie w pierwszym kwartale przebadano blisko 1 700 kobiet, co pozytywnie świadczy o popularności akcji oraz o skutecznej realizacji celu kampanii – zwiększania świadomości Polek na temat profilaktyki nowotworów piersi.
– Kampania „Muszkieterowie dla Polek” od lat zapewnia dostęp do regularnych badań mammograficznych tysiącom kobiet. Cieszę się, że pomimo trwającej pandemii, Polki nie zapominają o profilaktyce nowotworów piersi i korzystają z możliwości konsultacji ze specjalistami w specjalnych mammobusach. Wyniki akcji od 14 lat utwierdzają nas w przekonaniu, że takie działania są potrzebną pomocą dla lokalnych społeczności – nie inaczej było w pierwszym kwartale 2021 roku. Profilaktyka jest dla Muszkieterów ważnym aspektem, chcemy zatem poprzez akcje tego rodzaju stale pomagać jak największej liczbie kobiet – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.
„Muszkieterowie dla Polek” to jedna z najdłużej prowadzonych przez Grupę akcji społecznych. Regularne badania są podstawą wczesnego wykrywania zmian, ważne jest zatem, by każda kobieta miała możliwość skorzystania z nich. W grupie największego ryzyka znajdują się Panie w przedziale wiekowym od 50 do 69 lat i to do nich właśnie skierowana jest kampania „Muszkieterowie dla Polek”. Akcja realizowana jest we współpracy z Niepublicznym Specjalistycznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk”.