Trwa XI edycja kampanii „Muszkieterowie dla Polek”, organizowanej przez Grupę Muszkieterów, zrzeszającą sieci Intermarché i Bricomarché. W jej ramach w ciągu najbliższych trzech miesięcy mammobusy pojawią się w 30 miastach na terenie trzech województw – dolnośląskiego, lubuskiego i wielkopolskiego, gdzie zorganizowane zostaną łącznie 43 akcje.
Z raportu „Badanie postaw w zakresie profilaktyki nowotworowej wśród mieszkańców Polski”, przeprowadzonego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Ministerstwa Zdrowia, wynika, że blisko połowa ankietowanych kobiet choć raz w życiu wykonała badanie mammograficzne, a co czwarta Polka skorzystała z darmowych programów profilaktycznych [1]. Kampania „Muszkieterowie dla Polek” organizowana jest właśnie po to, aby uświadomić kobietom, jak istotna jest regularna profilaktyka raka piersi i zachęcić je do badań mammograficznych.
Bezpłatne badania skierowane są do Pań w wieku 50-69 lat, które w ciągu ostatnich dwóch lat nie wykonywały mammografii. Właśnie w tej grupie wiekowej, obserwowana jest największa zachorowalność na raka sutka. Panie w pozostałych grupach wiekowych będą mogły przebadać się za opłatą w wysokości 80 zł. Grupa Muszkieterów przy organizacji kampanii korzysta z fachowej pomocy Niepublicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk” z Zielonej Góry.
Od 2008 r. w ramach kampanii Grupy Muszkieterów przebadało się ponad 52 tys. Polek.
W lipcu, sierpniu i wrześniu br. mammobusy będą dostępne przed supermarketami Intermarché i Bricomarché zgodnie z harmonogramem badań dostępnym poniżej. Tegoroczna edycja akcji rozpoczęła się w styczniu i potrwa do grudnia 2018 roku.
[1] „Badania postaw w zakresie profilaktyki nowotworowej wśród mieszkańców Polski” https://www.gov.pl/zdrowie/badanie-postaw-w-zakresie-profilaktyki-nowotworowej-wsrod-mieszkancow-polski
Mammobusy będą dostępne przed supermarketami Intermarché i Bricomarché zgodnie z harmonogramem badań dostępnym poniżej.