gallery_top
10 października 2019 r.

Konsekwentnie przeprowadzana transformacja, związana z dynamiką rynku i oczekiwaniami Klientów, przyniosła po trzech kwartałach 2019 roku efekt w postaci kolejnego wzrostu obrotów supermarketów i stacji paliw Intermarché oraz sklepów  Bricomarché. Obroty w wysokości prawie 5,7 miliarda złotych, jakie Grupa Muszkieterów zanotowała w okresie od stycznia do września bieżącego roku, są potwierdzeniem znaczenia niezależnego handlu oraz dobrym prognostykiem na przyszłość.

Transformacja Intermarché w toku

Sieć Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw zamknęła III kwartały 2019 roku obrotami w wysokości blisko 3,8 miliarda złotych. W ostatnich miesiącach sieć otworzyła kolejne trzy stacje paliw pod szyldem Intermarché: w Działdowie, Gorzowie Wielkopolskim oraz Przemkowie. W przypadku ostatniej lokalizacji do dyspozycji mieszkańców miasta oddany został także sklep oferujący blisko 10 tysięcy artykułów pochodzących także od lokalnych dostawców. Dzięki tym inwestycjom Intermarché konsekwentnie umocniło pozycję lidera w sektorze przymarketowych stacji paliw. Docelowo, sieć planuje otwierać stacje paliw przy każdym supermarkecie, gdzie tylko będzie to możliwe.

– Wyniki, które osiągnęliśmy są efektem m.in. zmian, jakie stopniowo wprowadzamyprzypadku sieci Intermarché. Na bieżąco obserwujemy rynek i dostosowujemy się do jego dynamiki, również poprzez zamknięcia niektórych placówek i otwarcia w nowych lokalizacjach. Te działania pozwoliły nam stopniowo powrócić do zdrowszego modelu biznesowego. Otwarcia zrealizowane w poszczególnych miastach w ostatnich miesiącach są obiecujące zarówno pod kątem obrotów, jak i rentowności mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje Dobre wyniki to także zasługa zaangażowania i wytężonej pracy właścicieli supermarketów oraz pracowników centrali i sklepów. Jestem przekonany, że kolejne miesiące będą również czasem wzmacniania pozycji Grupy, co pozwoli nam zamknąć 2019 wzrostem obrotów w stosunku do poprzedniego roku. 

Od początku 2019 roku sieć prowadzi kampanię wokół hasła przewodniego „Świeżo, tanio, z optymizmem”. Zapowiada ona całkowicie nową platformę marki Intermarché w Polsce. Kluczowe obszary, w których pozycjonowana jest obecnie sieć to przede wszystkim świeżość, bliskość, inspiracja i optymizm. Klienci znajdą w Intermarché nie tylko świeże produkty najwyższej jakości, ale również codzienne inspiracje, dzięki którym bez trudu będą mogli prowadzić zdrowsze życie i lepiej się odżywiać. Innowacyjne zmiany w platformie marki obejmują także nowe standardy ekspozycji warzyw i owoców. Sieć zdecydowała się także na istotne działania w strategii cenowej oraz polityce asortymentowej modyfikowanej pod kątem nowej kampanii. Sieć wprowadziła do swojej oferty nową markę własną „Z sadów i pól”, w ramach której proponuje blisko 50 produktów z kategorii owoce i warzywa, które pochodzą od sprawdzonych, lokalnych dostawców.

Bricomarché innowacyjnie w e-commerce

Udane trzy kwartały odnotowały również supermarkety Bricomarché. Obroty sieci z sektora „dom i ogród”, wyniosły blisko 1,9 miliarda złotych i były wyższe o ponad 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.

Sieć aktywnie wychodzi naprzeciw oczekiwaniom współczesnych klientów, którzy coraz częściej decydują się na zakupy przez Internet. Już w 68. supermarketach można przeglądać i nabywać asortyment online, na który obecnie składa się ponad 13 tysięcy artykułów. Dodatkowo w lutym, w wybranych miejscowościach sieć wprowadziła innowacyjną usługę Click&Collect, która pozwala na odbieranie towaru zamówionego przez Internet, w specjalnie wyznaczonych do tego boksach – Bricomatach. Odbiór zamówień możliwy jest w dowolnym dniu tygodnia przez całą dobę. W ramach dostawy do Bricomatów sieć oferuje szeroką gamę produktów. Można w nich odebrać także towary o dużych gabarytach, co jest całkowicie unikatowe w tego typu rozwiązaniach. Do końca tego roku Bricomaty mają być dostępne łącznie w 10 miejscowościach. Jednocześnie Bricomarché utrzymuje intensywne tempo otwarć. Od 18 września 2019 roku z oferty supermarketu mogą także korzystać mieszkańcy Aleksandrowa Kujawskiego. Jest to 160. placówka handlowa prowadzona pod szyldem Bricomarché w Polsce.

Konsekwentnie rozwijamy udogodnienia w zakresie usług e-commerce, z których już wkrótce będą mogli skorzystać mieszkańcy kolejnych miejscowości. Jesteśmy zadowoleni, że strategia, którą realizujemy zapewnia stały wzrost obrotów naszej sieci. Co więcej przed nami mocny kwartał jeśli chodzi o otwarcia nowych supermarketów Bricomarché jeszcze w tym roku mówi dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce i dodaje Jestem przekonana, że tworzymy ofertę, która odpowiada wymaganiom współczesnych konsumentów. Cieszymy się, że klienci cenią nasze działania, co w konsekwencji przekłada się na coraz lepsze wyniki sieci.  

gallery_top

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

four × 1 =