INTERMARCHÉ WE WSPÓŁPRACY KREATYWNEJ
Z BLOGERAMI ORAZ DZIENNIKARZAMI
Na początku grudnia 2015 r. Grupa Muszkieterów postawiła zbadać opinię i potrzeby klientów w kwestii żywności bio i eko. W tym celu zorganizowana została wysyłka kreatywna koszy z produktami dostępnymi w sklepach Intermarché do blogerów i dziennikarzy zajmujących się tematyką zdrowej żywności i gotowania. 12 adresatów, za pomocą ankiety, wyraziło swoją opinię na temat nadesłanych produktów. Okazało się, że co trzeci bloger robi zakupy bio i eko w Internecie.
Potrzeby konsumenckie ulegają dynamicznym zmianom dzięki coraz większej świadomości klientów. Od lat niesłabnącą popularnością cieszą się produkty z gamy bio i eko. Coraz chętniej sięgamy po żywność ekologiczną, mając świadomość, że zdrowe odżywianie ma wpływ na nasze zdrowie i codzienne samopoczucie.
Według danych Najwyższej Izby Kontroli zdrową żywność produkuje obecnie niewiele ponad 2 procent wszystkich gospodarstw rolnych, a mimo to Polska znajduje się na siódmym miejscu w Unii Europejskiej pod względem liczby gospodarstw ekologicznych.
Niestety, dostępność tego typu produktów w sklepach nie zawsze nadąża za potrzebami klientów. W związku z tym Intermarché postanowiło ze współpracy z blogerami oraz dziennikarzami sprawdzić za pomocą specjalnie przygotowanej ankiety, gdzie konsumenci najczęściej robią zakupy bio i eko, które z produktów cieszą się największą popularnością, a jakie z nich trudno jest znaleźć w ofercie sklepów. Zebrane informacje posłużą do tego, aby w przyszłości jeszcze lepiej dopasować ofertę Intermarché do potrzeb konsumentów.
– Produkty bio i eko nie należą do łatwo dostępnych, chociaż w porównaniu z sytuacją sprzed kilku lat, jest zdecydowanie lepiej. Wciąż jednak produkty bio i eko łatwiej dostać w Internecie niż w osiedlowym sklepie. Cieszę się, że mogłam wziąć udział w akcji. Produkty, które otrzymałam, były wysokiej jakości i w pełni spełniały moje wymagania, a możliwość wzięcia udziału w konkursie była dodatkowym atutem. – Agnieszka D. właścicielka bloga „Nie trać czasu na gotowanie”.
Warto wspomnieć, że uczestnicy akcji mieli także szansę wzięcia udziału w konkursie na opracowanie przepisu z wykorzystaniem przesłanych produktów bio. Na autorów najciekawszych, Intermarché przygotowało zestawy noży francuskiej marki – Fontignac. Wszystkie przepisy blogerów z akcji zostały też uwzględnione w aplikacji Atelier Intermarché, którą można pobrać na urządzenia mobilne z systemami iOS lub Android.
Informacje o Grupie Muszkieterów w Polsce:
Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 260 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 230 supermarketów Intermarché i 121 Bricomarché. W Centrali Grupy w Poznaniu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 14 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii.
Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronach:
www.muszkieterowie.pl, www.intermarche.pl i www.bricomarche.pl.
Dodatkowych informacji udziela:
Eliza Orepiuk-Szymura
Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów
ITM Polska Sp. z o.o., ul. Świętego Mikołaja 5, Swadzim, 62-080 Tarnowo Podgórne
tel. 61 665 12 09
e-mail: eorepiuk@mousquetaires.com