14 listopada w Renaissance Warsaw Airport Hotel odbyła się konferencja Franczyza 3.0 NextGen, której organizatorem była redakcja miesięcznika Handel i serwisu HandelExtra.pl, a partnerami merytorycznymi wydarzenia były sieci Intermarché i Bricomarché. Interesujące prelekcje i niezwykle ciekawe debaty dotyczące przyszłości na rynku franczyzy, głównie w sektorze FMCG, zapewniły uczestnikom sporą dawkę wartościowej wiedzy.
Konferencja Franczyza 3.0 to niepowtarzalna okazja, aby wziąć udział w rozmowach o najważniejszych wyzwaniach i trendach, jakie kształtują rynek franczyzy. Wśród zaproszonych prelegentów drugiej edycji wydarzenia byli dwaj przedstawiciele Grupy Muszkieterów:
Krzysztof Łagowski, Dyrektor ds. Aliansów i Partnerstw Strategicznych, wygłosił prelekcję na temat „Polski model supermarketu ‐ uwarunkowania sukcesu na rynku w Polsce”, natomiast Tomasz Walczak, Dyrektor Marketingu Intermarché wziął udział w debacie „Handel przyszłości. Jakie nowe rozwiązania mogą usprawnić działalność sklepu/sieci?”.
Zdaniem Krzysztofa Łagowskiego supermarket jest formatem przyszłości ze względu na jego silne strony i oczekiwania klientów. Podczas prelekcji podkreślał: „Polacy nie chcą przepłacać, ale równie ważny dla nich jest szeroki asortyment, wysoki standard obsługi i sklepu, świeże i lokalne produkty ‐ To jest DNA Supermarketu! Należy pamiętać, że „wartość” dla klienta to nie tylko cena. Supermarkety muszą efektywnie komunikować klientom, że zapewniają optymalną równowagę między wyborem, ceną a czasem na zakupy.”
Dużo uwagi poświęcił spodziewanej konsolidacji rynku wynikającej m. in. z braku „masy krytycznej” wielu sieci i ich niewielką siłę zakupową. Odpowiedzią Intermarché są sojusze zakupowe oraz oferta współpracy B2B, do której zapraszane są sieci lokalne, franczyzobiorcy i hurtownicy.
Z kolei Tomasz Walczak, Dyrektor Marketingu Intermarché podczas debaty przekonywał, że rozwój nowoczesnych narzędzi, które umożliwiają klientom zdobywanie pozytywnych doświadczeń zakupowych jest kluczowy dla zwiększania sprzedaży w sklepach. Owa transformacja cyfrowa nigdy się nie skończy, bo zawsze będzie pole do udoskonalania i upgrade’ów.
„Przewaga sieci franczyzowych polega m. in. na tym, że będąc dużym graczem mamy zasoby, by popełniać błędy. Innymi słowy stać nas na ciągłą naukę rozwijających się technologii. Stać nas również na systemy bezpieczeństwa, dzięki czemu możemy odpowiedzialnie budować bazy danych o klientach, sklepach, pracownikach i rynku” – dodał.
Franczyza, jak wynikało z wielu dyskusji, jest jedną z najszybciej rozwijających się propozycji dla małych firm. Na rynku FMCG funkcjonuje wiele modeli franczyzowych, więc każdy przedsiębiorca zainteresowany taką formułą może dopasować model współpracy, który najbardziej odpowiada jego wizji i oczekiwaniom.
Oprócz udziału w części merytorycznej uczestnicy wydarzenia mieli czas na nawiązywanie nowych kontaktów i relacji w specjalnie zaaranżowanej przestrzeni networkingowej.
To był niezwykle intensywny, wypełniony wartościowymi treściami dzień!
Dziękujemy organizatorom za zaproszenie Grupy Muszkieterów do grona partnerów merytorycznych konferencji Franczyza 3.0 NextGen i gratulujemy profesjonalnej organizacji wydarzenia.
materiał: HandelExtra.pl