W dniach 17 i 18 października br. w Hotelu Lamberton w Ołtarzewie k/ Warszawy odbyło się coroczne spotkanie ekspertów i praktyków rynku DIY. DIY Retail Summit to wyjątkowe wydarzenie skupione na aktualnych wyzwaniach w branży. W 4. już edycji konferencji wzięli udział przedstawiciele sieci Bricomarché.
DIY Retail Summit to znakomite źródło inspiracji, pomysłów oraz solidna dawka wiedzy połączona z praktyką – każda edycja łączy bowiem ze sobą część panelową, warsztatową oraz networkingową.
Wydarzenie zgromadziło wielu ekspertów i praktyków branży, w tym przedstawicieli sieci handlowych, producentów i firm badawczych, którzy podczas wystąpień i warsztatów podzielili się swoim doświadczeniem. Dzięki takiej formule uczestnicy spotkania mieli okazję poznać różne perspektywy oraz najnowsze zagadnienia i trendy branżowe.
DIY to branża, w której ważną rolę odgrywa sieć Bricomarché. Nie mogło zatem podczas konferencji zabraknąć głosu jej przedstawicieli. Lidia Maciejewska, Liderka Działu Pricingu i Analiz w Bricomarché wygłosiła prelekcję na temat Wyzwań w zarządzaniu rozproszoną ceną w sieci franczyzowej DIY.
Prelegentka zapoznała uczestników spotkania z największymi trudnościami dotyczącymi polityki cenowej oraz zarządzania ceną w miękkiej franczyzie, którą oferuje Grupa Muszkieterów (Bricomarché i Intermarché). Wskazała także największe różnice między scentralizowaną siecią a siecią franczyzową, szczególnie w kontekście branż DIY i FMCG. Jednym z kluczowych zagadnień przedstawionych w trakcie wystąpienia było opisanie zróżnicowania lokalności sklepów i oczekiwań klientów względem spójności sieci. Lidia podkreśliła, jak ważne jest balansowanie między lokalną specyfiką a postrzeganiem marki na poziomie ogólnopolskim.
To były dwa dni niezwykle cennej wymiany doświadczeń pomiędzy praktykami biznesu. Dziękujemy organizatorom, TM360 oraz IQFM, za zaproszenie do merytorycznego udziału w tym ważnym dla całej branży DIY wydarzeniu.