15 października obchodzimy Europejski Dzień Walki z Rakiem Piersi. Ma on na celu przypomnienie o dostępnych możliwościach wstępnej diagnostyki oraz sposobach zapobiegania zachorowaniu na raka piersi. Grupa Muszkieterów, zarządzająca sieciami Intermarché i Bricomarché, już od 11 lat prowadzi działania na rzecz promocji profilaktyki raka piersi w ramach kampanii „Muszkieterowie dla Polek”. Od początku roku podczas trwającej XI edycji kampanii odbyły się 124 akcje i przebadano łącznie 5 904 kobiet. U 526 z nich wykryto zmianę łagodną, a 184 skierowano na dalszą diagnostykę. Akcje będą odbywać się do końca 2018 roku.
Z raportu „Badanie postaw w zakresie profilaktyki nowotworowej wśród mieszkańców Polski” opublikowanego przez Kantar Millward Brown na zlecenie Ministerstwa Zdrowia, wynika, że blisko co piąta ankietowana nie potrafi sprecyzować, z czym kojarzy określenie „zapobieganie nowotworów”. Natomiast jedynie co czwarta łączy ten termin z ogólnodostępnymi badaniami, które mają na celu wczesne wykrycie raka. Grupa Muszkieterów chce, aby te statystyki uległy zmianie. Dlatego ideą kampanii „Muszkieterowie dla Polek” jest zwiększanie świadomości Polek oraz popularyzacja profilaktyki raka piersi.
Chcąc zachęcić Polki do badań oraz pokonać ich obawy, Grupa Muszkieterów już od 11 lat organizuje badania profilaktyczne”. W ramach akcji „Muszkieterowie dla Polek kobiety – szczególnie te w wieku 50-69 lat, należące do grupy największego ryzyka – mogą poddać się bezpłatnemu badaniu. Co więcej, Panie mają możliwość skorzystania z porad ekspertów w specjalnych mammobusach odwiedzających wybrane sklepy Intermarché i Bricomarché.
– W ramach komunikacji akcji „Muszkieterowie dla Polek” podkreślamy, że regularne wykonywanie badań profilaktycznych to szansa na całkowite wyleczenie raka piersi. Podczas trzech kwartałów 2018 roku przebadaliśmy łącznie 5 904 kobiet. U 526 z nich wykryto zmianę łagodną, a 184 skierowano na dalszą diagnostykę. – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów i dodaje – Zależy nam, aby kobiety regularnie troszczyły się o swój stan zdrowia. Dlatego zachęcamy wszystkie Polki do sprawdzenia na stronie muszkieterowie.pl, czy badania w ramach kampanii „Muszkieterowie dla Polek” odbywają się w ich okolicy, oraz, jeżeli to możliwe, zapraszamy do wzięcia udziału w akcji.
Kampania „Muszkieterowie dla Polek” prowadzona jest co roku w trzech województwach: dolnośląskim, lubuskim i wielkopolskim. Od 11 lat, w ramach tej prospołecznej kampanii przebadanych zostało łącznie blisko 58 tys. Polek.
Badania mammograficzne w ramach akcji „Muszkieterowie dla Polek” prowadzone są we współpracy z Niepublicznym Specjalistycznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Diagnostyk” z Zielonej Góry.
„W jaki sposób dba Pani o siebie?”
W celu zwiększenia świadomości znaczenia profilaktyki raka piersi, Grupa Muszkieterów przeprowadziła wśród Polek sondę, pytając Panie m.in. o to w jaki sposób dbają o siebie i czy wśród tych metod znajdują się też regularne badania. Rezultaty akcji wraz z komentarzem Beaty Ambroziewicz z Polskiej Koalicji Pacjentów Onkologicznych, można obejrzeć na kanale Grupy Muszkieterów na YouTubie.