BLISKO 5,5 MILIARDA ZŁOTYCH OBROTÓW GRUPY MUSZKIETERÓW PO 3 KWARTAŁACH 2018 ROKU

BLISKO 5,5 MILIARDA ZŁOTYCH OBROTÓW GRUPY MUSZKIETERÓW PO 3 KWARTAŁACH 2018 ROKU

Obroty Grupy Muszkieterów po trzecim kwartale 2018 roku wyniosły blisko 5,5 miliarda złotych i były o prawie 6 proc. wyższe w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. W omawianym okresie obroty Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw, oraz Bricomarché wzrosły w ujęciu rok do roku odpowiednio o ok. 4 proc. i ok. 11 proc. rok do roku. Systematyczny wzrost obrotów całej Grupy, zrzeszającej polskich przedsiębiorców, świadczy o potencjale jej modelu biznesowego i jest potwierdzeniem mocnej pozycji Muszkieterów na rynku handlowym w Polsce.

Intermarché – systematyczny wzrost obrotów i użytkowników aplikacji mobilnej

Po 3 kwartale 2018 roku sieć supermarketów Intermarché wraz z przymarketowymi stacjami paliw wypracowała ponad 3,7 miliarda złotych obrotów, co oznacza wzrost o prawie 4 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Praca wykonana nad usprawnieniem funkcjonowania sieci sprzedaży w połączeniu z podjęciem mocniejszych działań w zakresie m.in. polityki cenowej, asortymentowej i promocyjnej, powinny się przyczynić do wzmocnienia naszych wyników w najbliższych kwartałach, niezależnie od wpływu niedziel niehandlowych. Konsolidacja rynku zarówno detalicznego, jak i hurtowego jest bardzo wyczuwalna. Jednak spodziewamy się, że na przestrzeni najbliższych miesięcy  nasza sieć Intermarché wzmocni pozycję lidera w segmencie supermarketówkomentuje Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.

Zgodnie z rynkowymi trendami dotyczącymi odsetka osób korzystających ze smartfonów i dedykowanych im aplikacji, sieć Intermarché zwiększa swoją obecność także w kanałach mobilnych. Od momentu uruchomienia usługi na początku 2017 roku aplikację Intermarché Polska pobrało ponad 180 tys. użytkowników, a ponad 90 tys. korzysta z niej aktywnie. Co więcej, liczba osób korzystających z mobilnego oprogramowania Intermarché regularnie rośnie – sieć odnotowała 13-proc. wzrost użytkowników w sierpniu tego roku w porównaniu z poprzednim miesiącem. Jedną z zalet korzystania z aplikacji jest dostęp do oferty kuponów rabatowych dedykowanych wyłącznie jej użytkownikom.

Bricomarché z blisko 11-proc. wzrostem

W pierwszych trzech kwartałach 2018 roku Bricomarché wypracowało dobre wyniki. Obroty sieci z sektora „dom i ogród”, wyniosły ponad 1,7 mld złotych, co oznacza wzrost o blisko 11 proc. rok do roku.

Tylko w 3 kwartale Bricomarché uruchomiło dwa składy budowlane – w Lubawie oraz w Złocieńcu. Sieć planuje w ten sposób zwiększyć sprzedaż materiałów budowlanych, a także zapewnić firmom oraz klientom indywidualnym kompleksową obsługę na każdym etapie prac budowlanych czy ogrodowych. Pierwszy taki magazyn rozpoczął działalność w kwietniu 2017 roku w Śremie i cieszy się z dużym zainteresowaniem Klientów oraz sukcesywnie rosnącą liczbą zamówień.

Bricomarché planuje dalszy rozwój i uruchamianie kolejnych obiektów. Do końca roku w Polsce ma działać łącznie sześć składów budowlanych, które swoim zasięgiem obejmą wszystkie sklepy Bricomarché w naszym kraju. Do końca roku sieć zamierza także uruchomić 4 nowe sklepy działające pod szyldem Bricomarché. Najbliższe otwarcia planowane są już w październiku i listopadzie.

Grupa Muszkieterów wspiera franczyzobiorców sieci również w nawiązywaniu współpracy z lokalnymi dostawcami. Dwa razy do roku centrala Bricomarché organizuje Targi dedykowane wyłącznie sklepom Bricomarché i ich dostawcom. Stanowią one okazję do zapoznania się z ofertą handlowców i nowościami rynkowymi w zakresie czterech działów sklepów: majsterkowanie, budowa, dekoracja i ogród. Dla dystrybutorów to natomiast szansa na bezpośrednie dotarcie do klientów.

Mocna dynamika sprzedaży like-for-like Bricomarché w połączeniu z dobrym tempem otwarć są efektem wspólnych, wytężonych prac pomiędzy właścicielami sklepów a pracownikami naszej centrali ocenia Marc Dherment i dodaje Spodziewamy się, że solidnym fundamentem w 2019 roku będzie dla nas zarówno liczba potwierdzonych lokalizacji, w których uruchomimy supermarkety,  jaki i prowadzone działania dotyczące wszystkich kluczowych obszarów, w tym multi-channel i multi-format.

 

Dodano: 15 października 2018
Podziel się na: