FUTURE PRIVATE LABEL – GŁOS EKSPERTA INTERMARCHÉ NA TEMAT MARKEK WŁASNYCH

FUTURE PRIVATE LABEL – GŁOS EKSPERTA INTERMARCHÉ NA TEMAT MARKEK WŁASNYCH

W dniach 22–23 października 2025 r. w Kielcach odbyła się 7. edycja Targów Future Private Label. Jedną z imprez towarzyszących była konferencja dotycząca przyszłości marek własnych, organizowana przez redakcję Wiadomości Handlowych, podczas której eksperci rynku rozmawiali o aktualnych trendach i rozwoju tych produktów.  W debacie „Marki własne – paliwo przyszłości handlu detalicznego” uczestniczył Tomasz Walczak, dyrektor marketingu Intermarché.

Współrozmówcami Tomasza Walczaka w debacie byli Ewa Krygier – Szczepaniak Dyrektor ds. Zakupów w ALDI Polska, Sławomir Kołodziej dyrektor Pionu Zakupu Non Food w Kaufland Polska, Magdalena Domagalska-Tubacka Dyrektor Handlowy POLOmarket i Marek Piatkowski, Dyrektor Generalny Bewa sp. z o.o. a moderatorem redaktor Wiadomości Handlowych Michał Kokoszkiewicz.

Podczas dyskusji eksperci sieci handlowych dzielili się swoim doświadczeniem i wiedzą, starając się jednocześnie odpowiedzieć na poniższe pytania:

  • Czego konsument oczekuje dziś od marki własnej? Czy to tylko kwestia ceny? Jak dzisiaj tworzyć marki własne, aby jak najefektywniej odpowiadały na nowe wyzwania konsumenckie oraz rynkowe?
  • Obecnie udział marki własnej w sprzedaży FMCG to według danych raportu YouGov ok. 24 proc. Czy w Polsce jest potencjał na znaczące zwiększenie udziału marki własnej i dorównanie do takich krajów jak Niemcy czy Wielka Brytania?
  • Jak w dobie presji na marże i rosnących cen surowców będzie ewoluować marka własna?

Marka własna, co podkreślił Tomasz Walczak, jest narzędziem strategicznego rozwoju sieci Intermarché. W ciągu pięciu sieć zamierza osiągnąć 20 proc. udziału marki własnej w Polsce. Pomimo, że we Francji udział marek własnych w sprzedaży Grupy Muszkieterów sięga 40 proc., dla krajowego rynku zakładana wartość na dziś wydaje się optymalna. W tym roku sieć wprowadziła już ponad 250 nowości pod markami własnymi. Ilość, według dyrektora marketingu, ma jednak drugorzędne znaczenie, ważniejsze jest odpowiednie dopasowanie do półki oraz potrzeb konsumentów.

Klienci wybierają marki własne, bo to są po prostu dobre produkty, ale tańsze niż produkty markowe. Ponadto w dzisiejszych czasach nie musimy wstydzić się zakupu tych produktów. Konsumenci często już nie rozróżniają marek własnych od marek producenckich. Przyszłością tego sektora jest poszukiwanie takich produktów i kategorii, które mamy tylko my. To będzie lojalizować konsumenta. W tym kierunku będziemy rozwijać naszą ofertę – podsumował na zakończenie Tomasz Walczak.

Dodano: 24 października 2025
Podziel się na: