POLKA – MAJSTERKA? PODEJMIJ WYZWANIE W NOWYM ROKU!

POLKA – MAJSTERKA? PODEJMIJ WYZWANIE W NOWYM ROKU!

POLKA – MAJSTERKA? PODEJMIJ WYZWANIE W NOWYM ROKU!

W ciągu ostatnich kilku lat zmieniło się nastawienie Polek do majsterkowania. Ponad 1/3 ankietowanych pań deklaruje większe zaangażowanie w prace remontowe i dekoracyjne niż 5 lat temu – tak wynika z raportu przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Bricomarché. Na remontowo-dekoracyjne zakupy 85% pań udaje się z osobą towarzyszącą, kierując się najczęściej do odpowiedniego supermarketu (51%). Nowy Rok to nowe postanowienia i sieć Bricomarché zachęca wszystkie Panie do wprowadzenia zmian w swoich domach.
Największy wpływ na większe niż 5 lat temu zaangażowanie kobiet w prace remontowe
i dekoracyjne miała poprawa ich sytuacji materialnej. Panie coraz częściej twierdzą jednak, że majsterkowanie po prostu lubią. Co ciekawe, ponad 3/4 respondentek potrafi nie tylko wymienić żarówkę czy przesadzić kwiaty, ale także udrożnić zatkany zlew, czy pomalować ściany. Blisko 45% badanych nie miałaby również kłopotu z położeniem tapety, czy zamontowaniem na ścianie półki. Aż 76% kobiet wykonało natomiast w czasie ostatniego roku prace dekoracyjne – ozdoby na choinkę, czy prace związane z szyciem lub ogrodem.
Niemal wszystkie kobiety (89%) mają w domu skrzynkę z narzędziami, choć same korzystają z niej raczej rzadko. Tym niemniej 51% pań sięga po narzędzia przynajmniej raz w miesiącu. Najczęściej w ich ręce trafia śrubokręt lub młotek.
– Z naszego badania wynika, że trendy w Polsce się zmieniają i przekonanie o tym, że prace i tematyka remontowa nie są domeną kobiet, jest coraz bardziej mylne. Dotyczy to szczególnie młodych pań – komentuje Michał Biskup, koordynator badania z Millward Brown.
Gdzie i z kim po narzędzia?
Ponad połowa kobiet (53%) w ciągu ostatniego roku poszukiwała informacji na temat prac remontowych
i dekoracyjnych – najczęściej u osób bliskich, ale także na stronach internetowych. Ostatecznego wyboru produktów panie dokonują zwykle w porozumieniu z mężem lub partnerem (52%). Samodzielnie decyduje 31% kobiet, a jedynie 12 % konsultuje się z doradcą w sklepie.
Podobnie, jedynie 16% respondentek sama kupuje potrzebne materiały. Ponad połowa (60%) robi zakupy z mężem lub partnerem.
– Panie zaczynają oswajać się ze światem majsterkowania, dlatego dostosowujemy ofertę Bricomarché do tych zmieniających się trendów, mając nadzieję, że spełnimy również ich oczekiwania. Widok coraz większej liczby kobiet odwiedzających nasz sklep i korzystających z porad naszych ekspertów, bardzo nas cieszy – komentuje Eliza Orepiuk-Szymura, Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.

Informacje o Grupie Muszkieterów:

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom
i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 270 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 230 supermarketów Intermarché i 122 Bricomarché.
W Centrali Grupy w Poznaniu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 14 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 5 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii oraz Serbii.
Więcej informacji o Grupie Muszkieterów, Intermarché oraz Bricomarché w Polsce znajduje się na stronie www.muszkieterowie.pl, www. Intermarché.pl i www.bricomarche.pl

Dodatkowych informacji udzielają:

Eliza Orepiuk-Szymura
Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji
ITM Polska sp. z o.o. ul. Świętego Mikołaja 5, Swadzim, 62-080 Tarnowo Podgórne
tel.: 061 665 12 09
e-mail: eorepiuk@mousquetaires.com

Bartłomiej Tarłowski
PR Manager
ITM Polska sp. z o.o. ul. Świętego Mikołaja 5, Swadzim, 62-080 Tarnowo Podgórne
tel.: 519 317 285
e-mail: btarlowski@mousquetaires.com

Dodano: 16 grudnia 2015
Podziel się na: