Raporty

Pliki do pobrania

PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ POLAKÓW

Z badania „Przedsiębiorczość Polaków” przeprowadzonego przez TNS na zlecenie Grupy Muszkieterów, wynika, że w porównaniu z reprezentantami pozostałych grup wiekowych, osoby między 25 a 34 rokiem życia są znacznie bardziej skłonne założyć własną działalność gospodarczą. Gdyby nadarzyła się odpowiednia okazja, na rozpoczęcie własnego biznesu zdecydowałby się co 5 respondent w tym przedziale wiekowym. Badanie pokazało również niską świadomość Polaków w zakresie zasad prowadzenia działalności franczyzowej, a co za tym idzie potrzebę edukacji w tym zakresie. Z badania TNS wynika bowiem, że blisko 80 proc. Polaków nigdy nie słyszało słowa „franczyza” albo nie wie, co ono oznacza.

Czytaj więcej

Czytaj więcej Pobierz raport
Przedsiebiorczość Polakóww
Raport Zrównoważony Rozwój

RAPORT – ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ

Działania Grupy Muszkieterów w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu na polskim rynku wynikają ze strategii realizowanej we wszystkich krajach, w których obecni są Muszkieterowie: we Francji, Belgii, Polsce oraz Portugalii.

Grupa Muszkieterów opublikowała raport z działań na rzecz Zrównoważonego Rozwoju Grupy za 2015 rok. Jest on kompleksową analizą działań tej sieci na rzecz lokalnych społeczności. W raporcie opisano wyzwania, z którymi musi zmierzyć się firma i projekty, które będą realizowane w ciągu najbliższych kilku lat. Grupa planuje m.in. zmniejszyć zużycie energii o 30 proc. do 2020 r. w stosunku do 2014 r. oraz zwiększyć udział energii ze źródeł odnawialnych o 25 proc. do 2025 r.

Czytaj więcej

Czytaj więcej Pobierz raport

OWOCE I WARZYWA

POLACY JEDZĄ WIĘCEJ WARZYW I OWOCÓW

W ciągu ostatnich kilku lat zmieniły się zwyczaje żywieniowe Polaków. Blisko połowa ankietowanych deklaruje, że spożywa znacznie więcej warzyw i owoców niż 5 lat temu – wynika z raportu przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Intermarché. Co ciekawe ponad ¾ respondentów twierdzi, że najczęściej kupuje je w sklepach wielkopowierzchniowych.

Czytaj więcej

Czytaj więcej Pobierz raport
reports_2
reports_1

POLKI A MAJSTERKOWANIE

POLKA – MAJSTERKA? CORAZ CZĘŚCIEJ! CORAZ CHĘTNIEJ!

W ciągu ostatnich kilku lat zmieniło się nastawienie Polek do majsterkowania. Ponad 1/3 ankietowanych pań deklaruje większe zaangażowanie w prace remontowe i dekoracyjne niż 5 lat temu – tak wynika z raportu przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Bricomarché.

Na remontowo-dekoracyjne zakupy 85% pań udaje się z osobą towarzyszącą, kierując się najczęściej do odpowiedniego supermarketu (51%).

Czytaj więcej

Czytaj więcej Pobierz raport