PODZIEL SIĘ:Tweet about this on TwitterShare on FacebookGoogle+Share on LinkedIn

1969

Jean-Pierre Le Roch jednoczy wokół siebie 92 niezależnych handlowców i razem odłączają się od grupy Leclerc, otwierając centra dystrybucyjne EX Offices de distribution.

1973

Centra dystrybucyjne EX przechodzą rebranding, przekształcając się w Intermarché. Powstaje Grupa Muszkieterów, której znakiem firmowym staje się symbol walki o korzystne ceny.

1974

Grupa Muszkieterów otwiera pierwszy zakład produkcji żywności – La Société Alimentaire de Guidel (SAG).

1979

Muszkieterowie otwierają w Châteaudun we Francji pierwszy sklep typu „dom i ogród”, sygnowany znakiem Bricomarché.

1980

Muszkieterowie wprowadzają jednolite stawki dla artykułów spożywczych na wagę, stając się tym samym kreatorami cen dla w/w produktów w całej Francji.

1980

Muszkieterowie wchodzą na rynek HORECA, otwierając sieć Restaumarché.

1982

Grupa Muszkieterów uruchamia specjalistyczną sieć obsługi dedykowaną kierowcom – Stationmarché.

1985

Intermarché wprowadza katalog l’Argus de la distribution, w którym klienci mogą skonfrontować ceny blisko 2000 produktów, oferowanych przez różne sklepy spożywcze. L`Argus był prawdopodobnie pierwszą na świecie porównywarką cen!

1988

Grupa Muszkieterów wkracza na arenę międzynarodową, otwierając pierwszy sklep Intermarché w Hiszpanii.

1989

W celu pobudzenia handlu w małych miejscowościach oraz na obszarach wiejskich, Grupa Muszkieterów tworzy punkty dystrybucyjne Relais des Mousquetaires.

1991

W odpowiedzi na nowe trendy konsumpcyjne, Muszkieterowie uruchamiają pierwszy dyskont towarowy pod nazwą Comptoir des Marchandises (CDM), oferujący produkty w bardzo niskich cenach.

1991

Intermarché otwiera pierwsze sklepy w Portugalii i Belgii.

1993

Muszkieterowie kupują okręt rybacki Kerguelen Trémarec, dzięki któremu stają się pierwszym armatorem rybołówstwa świeżego we Francji.

1996

Grupa Muszkieterów wchodzi na rynek polski. W Poznaniu powstaje centrum logistyczno-zakupowe.

1997

Grupa Muszkieterów umacnia swój potencjał zakupowy, zawierając alianse handlowe – pierwszy z Rona z Kanady, drugi ze SPAR AG z Niemiec.

1997

W Zielonej Górze uruchomiony zostaje pierwszy w Polsce supermarket Intermarché.

2000

Muszkieterowie zawierają alians z liderem dystrybucji przemysłowej w Niemczech Grupą Zeus i tworzą centralę zakupową artykułów przemysłowych A.R.E.N.A. Taka strategia pozwala zwiększyć siłę nabywczą oraz umocnić pozycję w obliczu rosnącej koncentracji międzynarodowych grup producentów.

2000

W Żarach uruchomiony zostaje pierwszy w Polsce supermarket Bricomarché.

2000

Wraz ze wzrastającą siłą nabywczą na polskim rynku, Grupa Muszkieterów powiększa poznańską bazę dystrybucyjną do 40 000 m2.

2001

Marka CDM zmienia się w sieć dyskontów Netto.

2002

Grupa Muszkieterów wraz z hiszpańskim liderem dystrybucji Eroski tworzy porozumienie handlowe pod nazwą Alidis.

2002

W Polsce uruchomiona zostaje pierwsza stacja benzynowej przy supermarkecie Intermarché.

2002

Do użytku oddany zostaje magazyn zaopatrzeniowy o powierzchni 10 000 m2 z przeznaczeniem na artykuły dla Bricomarché.

2002

W każdym punkcie sprzedaży należącym do Grupy, uruchomiony zostaje radiowęzeł, aby na bieżąco informować klientów o nowościach i atrakcjach cenowych.

2002

Powstaje Fundacja Muszkieterów.

2003

Muszkieterowie otwierają w Polsce swój setny sklep.

2004

Centra obsługi kierowców Stationmarché zmieniają nazwę na Roady.

2004

W Polsce do grona Muszkieterów przystępuje setny franczyzobiorca.

2005

Do porozumienia handlowego Alidis dołącza niemiecki dystrybutor Edeka.

2005

Otwarcie pierwszego w Polsce Centrum Muszkieterów, czyli rozbudowanego kompleksu handlowego, obejmującego sklepy: Intermarché, Bricomarché oraz galerię butików.

2007

Muszkieterowie świętują 10. urodziny działalności na polskim rynku.

2008

Inauguracja czterech ogólnopolskich programów z dziedziny Społecznej Odpowiedzialności Biznesu:

  • Place Zabaw-Muszkieterowie
  • Zbieramy Krew dla Polski
  • Muszkieterowie dla Polek
  • Olimpijska Akademia Muszkieterów

2009

Muszkieterowie „odświeżają” i unowocześniają logotyp, jednakże symbolika pozostaje bez zmian: walka o ceny.

2009

Sklepy Intermarché i Bricomarché wprowadzają we wszystkich swoich placówkach nowy system identyfikcji wizualnej.

2009

Intermarché zdobywa w Polsce Laur Klienta w kategorii Odkrycie Roku.

2009

Otwarty zostaje dwusetny sklep Muszkieterów oraz trzecia baza logistyczna.

2010

Intermarché wprowadza cztery formaty sklepowe dostosowane do każdej strefy konsumpcji:

  • Intermarché super: supermarkety spożywcze specjalizujące się w szerokiej gamie produktów świeżych, dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb klientów.
  • Intermarché contact: punkty sprzedażowe zlokalizowane w mniejszych miejscowościach, których najważniejszym wyróżnikiem jest bliskość i dopasowanie do lokalnego klienta.
  • Intermarché express: sklepy o niewielkiej powierzchni, zaprojektowane z myślą o centrach dużych miast.
  • Intermarché hyper: hipermarkety oferujące pełną ofertę produktów FMCG i SMCG.

2010

Grupa Muszkieterów otwiera sieć restauracyjną Poivre Rouge (rebranding Restaumarché).

2010

W Polsce Intermarché zostaje nagrodzone Godłem Jakości Obsługi.

2010

Rusza program pt.: „Dostawca Godny Polecenia”, którego celem jest promocja marek własnych.

2011

Brico Cash wchodzi na rynek sklepów DIY, jako uzupełnienie Bricomarché. Sieć oferuje majsterkowiczom amatorom oraz profesjonalistom wszystkie produkty niezbędne do remontu i budowy w dyskontowych cenach.

2011

Intermarché zostaje wybrana Siecią Detaliczną Roku.

2012

Bricomarché inauguruje nową generację sklepów z większą ofertą produktów, lepiej dostosowaną do potrzeb lokalnych klientów. Charakterystycznym elementem nowego formatu sklepów Bricomarché jest podział „na światy” oraz czytelne oznakowanie na terenie placówek handlowych.

2012

Intermarché zostaje ogłoszony mianem Superbrand w kategorii „Sieci handlowe i usługowe w Polsce”.

2013

Intermarché otrzymuje tytuł „Retailer of the Year” oraz zostaje ogłoszony liderem na rynku przymarketowych stacji paliw.

2013

Bricomarché otrzymujemy Certyfikat Wiarygodności Biznesowej.

2014

Intermarché otwiera w Polsce dwusetny sklep.

2014

Intermarché zostaje doceniony przez kapitułę konkursu „Retailer of the Year” w kategoriach „Sieć Handlowa Roku” oraz „Supermarket”.

2014

Sieć Bricomarché zostaje uhonorowana tytułem „Dystrybutor Roku” w kategoriach „Szeroka oferta” oraz „Najlepszy doradca”.

2015

Uruchomienie nowego Centrum Logistycznego oraz nowej siedziby Grupy Muszkieterów w Swadzimiu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *