8. marca rozpoczęła się jubileuszowa, X edycja prozdrowotnej kampanii "Muszkieterowie dla Polek". W ramach akcji kobiety będą miały okazję poddać się profilaktycznym badaniom mammograficznym. Mammobus będzie czekał na pacjentki na parkingach wybranych sklepów Intermarché i Bricomarché. Na inaugurację X edycji kampanii, Grupa Muszkieterów przygotowała konkurs "Pier(w)si do komplementów".

 

Rak piersi to najczęstszy z nowotworów występujących wśród kobiet. Z danych Krajowego Rejestru Nowotworów wynika, że co roku diagnozuje się go u ok. 18 tys. Polek, czyli ok. 50 osób dziennie. Co ważne, jego wczesne wykrycie zwiększa szanse na pełne wyleczenie, dlatego lekarze i specjaliści podkreślają ogromne znaczenie profilaktyki w tym zakresie. W odpowiedzi na te potrzeby Grupa Muszkieterów zorganizowała kampanię edukacyjną z zakresu zapobiegania rakowi piersi "Muszkieterowie dla Polek".

W ramach jubileuszowej edycji kampanii, Grupa Muszkieterów przygotowała konkurs na "Pier(w)si do komplementów". Ma on na celu skłonienie mężczyzn, by zachęcali bliskie im kobiety do dbania o siebie i swoje zdrowie. By wziąć udział w konkursie należy wejść na dedykowaną stronę pierwsidokomplementow.pl i w 140 znakach skomplementować biust wybranej kobiety i zmotywować ją do zbadania piersi. Autorzy najciekawszych i najzabawniejszych odpowiedzi otrzymają 3 karty upominkowe na bieliznę o wartości 800 zł każdy. Konkurs trwa od 8 do 31 marca.

- Chcemy, by Polki z jednej strony wiedziały jak ważna jest profilaktyka raka piersi pozwalająca na wczesne wykrycie ewentualnych zmian nowotworowych, a z drugiej, by były świadome jak cenne dla najbliższych jest ich zdrowie i życie. Właśnie dlatego do konkursu na Facebooku zaangażowaliśmy Panów, by to oni przekazali bliskim im kobietom, że chcą by żyły w zdrowiu i regularnie się badały. Zarówno kampanię, jak i konkurs rozpoczęliśmy 8. marca, czyli w Międzynarodowy Dzień Kobiet, by podkreślić, że w akcji chodzi nam przede wszystkim o dobro pań. - mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.

Bezpłatne badania skierowane są do Pań w wieku 50-69 lat, które w ciągu ostatnich dwóch lat nie wykonywały mammografii. Właśnie w tej grupie wiekowej, czyli u kobiet w wieku pomenopauzalnym, obserwowana jest największa zachorowalność na raka sutka. Panie w pozostałych grupach wiekowych będą mogły przebadać się za opłatą w wysokości 80 zł. 

Grupa Muszkieterów przy organizacji kampanii ponownie korzysta z fachowej pomocy Niepublicznego Specjalistycznego Zakładu Opeki Zdrowotnej "Diagnostyk" z Zielonej Góry. Mammobusy ośrodka, będą czekały na pacjentki na parkingach wybranych sklepów Intermarché i Bricomarché.

 

Od 2008 r. w ramach kampanii Grupy Muszkieterów przebadało się 45 tysięcy. Polek. Akcja "Muszkieterowie dla Polek" potrwa do grudnia 2017 roku.

 

Informacje o Grupie Muszkieterów:

 Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu "dom i ogród" w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 280 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu "dom i ogród" Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie ponad 360 supermarketów Intermarché i Bricomarché. W Centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 15 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii oraz Portugalii. 

 

Dodatkowych informacji udzielają:

Eliza Orepiuk-Szymura
Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji
ITM Polska sp. z o.o., ul. Św. Mikołaja 5, Swadzim 62-080 Tarnowo Podgórne 
tel.: 61 665 12 09
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ewelina Weber
Młodszy Specjalista ds. Komunikacji
ITM Polska sp. z o.o., ul. Św. Mikołaja 5, Swadzim 62-080 Tarnowo Podgórne 
tel.: 61 665 46 54
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

 

 

 

MUSZKIETEROWIE ZAPRASZAJĄ MIESZKANKI MIAST GDZIE ZNAJDUJĄ SIĘ SUPERMARKETY INTERMARCHÉ I BRICOMARCHÉ NA BADANIA MAMMOGRAFICZNE.

 

W odpowiedzi na ważny, społeczny problem, jakim jest rak piersi, właściciele supermarketów Intermarché i Bricomarché już po raz piąty organizują akcję ?Muszkieterowie dla Polek?. W jej ramach pod sklepami obu sieci pojawiają się specjalnie podstawione mammobusy, w których przeprowadzane są badania.

Tegoroczna akcja rozpoczęła się w lutym i potrwa do końca roku. Mammobus odwiedzi cztery województwa, wielkopolskie, lubuskie, dolnośląski i zachodniopomorskie.

Bezpłatne badania skierowane są do Pań w wieku 50-69 lat, które w ciągu ostatnich dwóch lat nie miały wykonywanej mammografii. Pozostałe Panie mogą przebadać się za opłatą wynoszącą 80 zł.

-Poprzez naszą akcję pragniemy uświadamiać Polki jak ważna jest profilaktyka raka piersi. Wczesne wykrycie choroby daje bowiem dużą szansę na całkowite wyleczenie. Dlatego zachęcamy wszystkie Panie do przybycia pod Intermarché czy Bricomarché i przebadania się. Badanie mammograficzne jest całkowicie bezpieczne i może uratować życie ? podkreśla Eliza Orepiuk, Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.

Celem przewodnim kampanii ?Muszkieterowie dla Polek? jest zachęcenie kobiet w szczególności z niewielkich miejscowości do regularnego badania się oraz zwiększenie ich świadomości zdrowotnej. Z raportów Krajowego Rejestru Nowotworów wynika, że odsetek Polek, które zapadają i umierają na raka piersi jest wciąż bardzo wysoki. Zgodnie z danymi Centrum Onkologii w 2009 r. w samym województwie lubuskim na nowotwór złośliwy sutka zachorowało ponad 400 kobiet, z czego 114 przegrało z chorobą.

-Rak piersi pozostaje najczęściej występującym nowotworem złośliwym u Polek ? zaznacza Joanna Didkowska z Zakładu Epidemiologii i Prewencji Centrum Onkologii-Instytutu Marii  Skłodowskiej-Curie w Warszawie. -W Polsce nie obserwuje się zmniejszania umieralności z powodu raka piersi tak, jak to ma miejsce w krajach Europy Zachodniej i w Stanach Zjednoczonych. Te niekorzystne tendencje są wynikiem tego, że Polki nie uczestniczą w programach profilaktycznych. Niestety, wciąż wiele Polek nie korzysta z możliwości wykonania bezpłatnych badań. Powodem tego jest niski poziom świadomości, obawa przed diagnozą lub lęk przed chorobą, a także niska dostępność małych szpitali i ośrodków do profesjonalnego sprzętu diagnostycznego. Tymczasem regularnie wykonywana mammografia pozwala wykryć nowotwory piersi już we wczesnym stadium, znacznie zwiększając szanse na wyzdrowienie. Jej rola jest nie do przecenienia tym bardziej, że zachorowalność na raka sutka rośnie. Szacuje się, że za 10 lat liczba żyjących chorych może być blisko 5-krotnie wyższa niż obecnie ? podkreśla Joanna Didkowska.

Dzięki kampanii ?Muszkieterowie dla Polek? w poprzednich latach badaniom mammograficznym poddało się łącznie 18 tys. Polek.

Additional information