8. marca rozpoczęła się jubileuszowa, X edycja prozdrowotnej kampanii "Muszkieterowie dla Polek". W ramach akcji kobiety będą miały okazję poddać się profilaktycznym badaniom mammograficznym. Mammobus będzie czekał na pacjentki na parkingach wybranych sklepów Intermarché i Bricomarché. Na inaugurację X edycji kampanii, Grupa Muszkieterów przygotowała konkurs "Pier(w)si do komplementów".

 

Rak piersi to najczęstszy z nowotworów występujących wśród kobiet. Z danych Krajowego Rejestru Nowotworów wynika, że co roku diagnozuje się go u ok. 18 tys. Polek, czyli ok. 50 osób dziennie. Co ważne, jego wczesne wykrycie zwiększa szanse na pełne wyleczenie, dlatego lekarze i specjaliści podkreślają ogromne znaczenie profilaktyki w tym zakresie. W odpowiedzi na te potrzeby Grupa Muszkieterów zorganizowała kampanię edukacyjną z zakresu zapobiegania rakowi piersi "Muszkieterowie dla Polek".

W ramach jubileuszowej edycji kampanii, Grupa Muszkieterów przygotowała konkurs na "Pier(w)si do komplementów". Ma on na celu skłonienie mężczyzn, by zachęcali bliskie im kobiety do dbania o siebie i swoje zdrowie. By wziąć udział w konkursie należy wejść na dedykowaną stronę pierwsidokomplementow.pl i w 140 znakach skomplementować biust wybranej kobiety i zmotywować ją do zbadania piersi. Autorzy najciekawszych i najzabawniejszych odpowiedzi otrzymają 3 karty upominkowe na bieliznę o wartości 800 zł każdy. Konkurs trwa od 8 do 31 marca.

- Chcemy, by Polki z jednej strony wiedziały jak ważna jest profilaktyka raka piersi pozwalająca na wczesne wykrycie ewentualnych zmian nowotworowych, a z drugiej, by były świadome jak cenne dla najbliższych jest ich zdrowie i życie. Właśnie dlatego do konkursu na Facebooku zaangażowaliśmy Panów, by to oni przekazali bliskim im kobietom, że chcą by żyły w zdrowiu i regularnie się badały. Zarówno kampanię, jak i konkurs rozpoczęliśmy 8. marca, czyli w Międzynarodowy Dzień Kobiet, by podkreślić, że w akcji chodzi nam przede wszystkim o dobro pań. - mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji Grupy Muszkieterów.

Bezpłatne badania skierowane są do Pań w wieku 50-69 lat, które w ciągu ostatnich dwóch lat nie wykonywały mammografii. Właśnie w tej grupie wiekowej, czyli u kobiet w wieku pomenopauzalnym, obserwowana jest największa zachorowalność na raka sutka. Panie w pozostałych grupach wiekowych będą mogły przebadać się za opłatą w wysokości 80 zł. 

Grupa Muszkieterów przy organizacji kampanii ponownie korzysta z fachowej pomocy Niepublicznego Specjalistycznego Zakładu Opeki Zdrowotnej "Diagnostyk" z Zielonej Góry. Mammobusy ośrodka, będą czekały na pacjentki na parkingach wybranych sklepów Intermarché i Bricomarché.

 

Od 2008 r. w ramach kampanii Grupy Muszkieterów przebadało się 45 tysięcy. Polek. Akcja "Muszkieterowie dla Polek" potrwa do grudnia 2017 roku.

 

Informacje o Grupie Muszkieterów:

 Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu "dom i ogród" w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 280 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu "dom i ogród" Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie ponad 360 supermarketów Intermarché i Bricomarché. W Centrali Grupy w podpoznańskim Swadzimiu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 15 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. Muszkieterowie są obecni w 4 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii oraz Portugalii. 

 

Dodatkowych informacji udzielają:

Eliza Orepiuk-Szymura
Kierownik Dyrekcji Komunikacji i Informacji
ITM Polska sp. z o.o., ul. Św. Mikołaja 5, Swadzim 62-080 Tarnowo Podgórne 
tel.: 61 665 12 09
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ewelina Weber
Młodszy Specjalista ds. Komunikacji
ITM Polska sp. z o.o., ul. Św. Mikołaja 5, Swadzim 62-080 Tarnowo Podgórne 
tel.: 61 665 46 54
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Additional information